Bulletin de la Société pour la Conservation des Monuments Historiques d'Alsace — 1.1856-1857 (1857)

Lettre de Jacques de Fleckenstein

— 47 —

Lettre de Jacques de Fleckenstein, Unter-Landvogt ou sous-prefet
de Haguenau , ä l'Electeur Philippe , comte-palatin du Rhin.

Durchluchtiger hochgeborener fürst und here Euern fürstlichen gnaden sieen myn
underthenig willig schuldig diennst allzitt gehorsamlich zuvor Gnedigster here, Ewer
gnade hatt myn vetter Caspar des vogts sone zu Wissenbui'gk thun schribenn,
gernst von Heidelbergk zu kommen, vviewol Ich den bitzhaer Inn Ewerer gnaden
diennst by den Rutern zu Barr, wider E. g. fynde zu Konigspergk gebracht hab,
do man sin notturftig were, hab ich doch den nit wollen hiobenn behalten, ewer
gnade bittende, so erst es sin mag inn wider haruff zu schickenn, dann ich hab
Balthasar von falckenstein den Butern zu ein houbtman zu geben und als sie beide
einander nohe verwandt, schickent sie sich wol zusammen und arbeiten die Sachen
mit ernnst, truwlich dann zu fusz dann zu Rosz. E. g. hatt auch gut alt knecht
die sich ir wol vermögen. Gnedigster here Ich hab die beiden und Albrecht von
Berwangen der Fuszknecht houbtmann, lossen das alt slosz by konigsperg
noch notturft besehenn, das mir vormals alwegen mit unglicher reden, angezeigt
ist, das sie umb mittag inn eim nebel durchgangen sint, do dunkt mich gut sin,
das E. g. Casparn eigentlich verheere, Inn bysin E. g. werckh und Buchszenmeister,
Ich hab In deszhalb eins tags vor, Inhalt E. g. schlifft zu eweren gnaden beschei-
den, und nach mym beduncken, so wurde man als sicher inn demselben slosz
ligen als in dem Nuwen, wan man den mantel umbwarff, den sie meynen, mit ir
grossen Buchssen Inn das alt slosz zufellenn. Ich hab auch vernommen, wan sie
die selb Buchsz schiessen, das sie onn eim tag die Kum wider geleggen moegen,
so sint vier hoher uberzwercher Muren Im alten Slosz den sie mit dem andern
geschutz kein schaden thun mögen. Bas alles und was not ist, hatt E. g. eigent-
lich an im zu erfaren und uffzeichen zu lassen, zudem Ich E. g. Ich hieby schick,
wie mir Albrecht vonn Berwangen desshalben schribt, unnd ist zu besorgen das
sie das alt slosz selbs innemen werden, wann sie wettershalb do inn blibenn
mogenn, sollichs gib ich E. g. Im bestenn zu erkennen. Gebenn uff den sontag
letare anno 1504.. — E. f. G.

underlantfaugt In elsas
Jacob vonn Fleckennstein

Au dos : dem durchluchtigen hochgebornnen fursten und heren
heren Phillipszen pfaltzgraven by Rine Ertzdruchsess und Churfurst etc. etc.

minem gnedigsten herrnn.

Et d'une autre main, avec une encre plus päle : an Caspar von Rechberg wider
hinuft zu schicken.