Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

6 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. - ΕΤΟΣ 1890. — ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

1. Αγγείο ν έρυθρόμορφον σχήματυς ληκύθου ευρείας την κοι-
λία ν υψ. 0,17. Εικόνα έχει γυναικός καθημέν/ις επί θρόνου μετ'
άνακλίσεως κρατούσης κάτοπτρον δια της δεξ ιας και εγκατοπτρ-.-
ζομένης- την άριστεράν ΰψοΐ προς την κόμην διευθετούσα ταύτην
φέρει κεκρύφαλον χιτώνα ποδήρη και ίμάτιον περί την όσφύν και
τα γόνατα* ή γραφή είναι αρχαϊκή ολίγον, αλλά χαρίεσσα και λε-
πτή. Πρ6 των ποδών της γυναικός κάλαθος. ( Εύρετ. Γεν. Έφορ.
άρ. 1260 ).

2. Ήμίλευκος μικρά λήκυθος υψ. 0,19. Ή παράστασις έπ'
αυτής μέλαινα έξόχο>ς δε λεπτή και επιμελής. Εικονίζεται άνηρ
πο^γωνοφόρος και εστεμμένος κισσώ (;), φέρων ίμάτιον, ου τίνος
τά κράσπεδα κεκοσμημένα είναι ταινία βαθέος ερυθρού χρώματος,
παίζουν δίαυλον και βαίνων. Προπορεύεται δε παις γυμνός κρατών
δια της αριστεράς μεγάλην όζώδη ράβδον εχουσαν καμ.πύλην εξο-
χήν κατά το άνω άκρον (προφανώς χρησιμεύουσαν εις άγραν).
Την κεφαλήν δ παις έχει έστραμμ.ένην όπισθεν πρός κύνα, δστις
φέρει περί τον λαιμον περιδέραιον βαθέος ερυθρού χρώματος" όμοιου
δε χρώματος είναι και τά επί τών κεφαλών διαδήματα τών δύο
περιγεγραμμένων μορφών και τό σφηνοειδές γένειον του ανδρός.
Περί την παράστασιν διακρίνονται άμ,υδρώς γράμματα ακατάλη-
πτου έννοιας ούχί δμως απλώς κοσμηματικά, ώς φαίνεται. (Εύρετ.
Γεν. Έφορ. άρ. 1261 ).

3. 'Ερυθρόμορφος λήκυθος υψ. 0,27. Εικονίζεται Νίκη Ιπτα-
μένη υπεράνω βωμού ΐωνικοΰ ρυθμού κεκοσμημένου ταινίαις, σπέν-
δουσα διά φιάλης κρατούμενης τη δεξιά. Ή αριστερά ανυψωμένη
εις ένδειξιν παρακλήσεως. Ή γραφή είναι επιμελής και καλής
διατηρήσεως. ( Εύρετ. Γεν. Έφορ. 1262 ).

4. Λευκή λήκυθος υψ. 0,27. Σώζεται έκ της παραστάσεο)ς
μόνον μορφή νεανίου ( άπεσβεσμένη και αυτή κατά τήν όσφύν)
φέροντος έρυθρόν Ίμάτιον, και μέρος της στήλης, ην φαίνεται κο-
σμών (;) δ νεανίας. *Ή γυμνή αύτοΰ κόμη καταπίπτει μακρά επί
τοϋ τράχηλου. (Εύρετ. Γεν. Έφορ. άρ. 1263 ).

5. Λευκή λήκυθος υψ. 0,24. Εικονίζεται νεκρικόν μνημεΐον έν
μορφΫ) στήλης πλατείας και ελλειψοειδούς έπί δύο βαθμίδων ίδρυμέ-
νον. Εκατέρωθεν τούτου δύο μορφαί, ών ή ετέρα, ή δεξιά της