Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤ.—ΕΤΟΣ 1891.—ΑΠΡΙΛΙΟΣ καχ ΜΑΙΟΣ 41

ήτις νυν οριστικώς εζηκριβώθη. Έκειτο δηλαδή οπου ευρέθησαν
αι εν τοις έπομένοις δημοσιευόμεναι επιγραφαί, τουτέστι κατά
τους προς βορραν πρόποδας του λόφου, εφ" ου ϊσταται 6 κάλλι-
στα διατηρούμενος ναός, ον κοινώς μεν θησεΐον καλοΰσιν, ημείς
δε νομίζομεν οτι ήτο το ΊΤφαίστειον {πρβ. Τορ. νοη ΑΐΙιβη εν
τω ΗάΙ). ά. Μα88. ΑΙΐ. III σ. 318). Την θέσιν ταύτην διατέμνει
σχεδόν ακριβώς εύθεΐά τις γραμμή, ήτις αγομένη δια του άξονος
του Δίπυλου προεκτείνεται μέχρι του άνω είρημένου λόφου. Διά
της τυχαίως γενομένης ευρέσεως των περϊ ων ό λόγος επιγρα-
φών ώρίσθη, ως φαίνεται, ή γραμμή της προς βορράν βλεπούσης
πλευράς του τεμένους, δεν δυνάμεθα όμως ν" άποφανθώμεν ορι-
στικώς περι του ζητήματος τούτου, πριν εκτελεσθώσιν άκριβέ-
στεραι εν τω τόπω ερευναι.

Ή εν τω αύτω τεμένει λατρεία του Δήμου και των Χαρίτων
φαίνεται οτι δεν ανάγεται εις τους προ της τρίτης π. Χ ρ. εκα-
τονταετηρίδας χρόνους1), διότι αί Χάριτες αύται εν ουδεμία σχέ-
σει διετέλουν προς τάς άρχαιοτάτας εν τη είσόδω της Ακροπό-
λεως λατρευομένας Άττικάς Χάριτας, άλλα προσωποποιοΰσιν
οΰτως ειπείν την προς τους εύεργετοΰντας αυτόν εύγνωμοσύνην
του δήμου, οπως εϊκασεν ήδη ό Ψ. ΥΪΒϋΗβΤ Όϊβ ΕηίάβΛ. ί. ΤΗ. ά>
Ώίοη. σ. 38, παραπέμπων εις Ήθ. Νικομ. V. 8 του "Αριστοτέ-
λους. Χυμφώνως τούτοις αναφέρονται τα εν τω τεμένει τούτω
κείμενα ψηφίσματα εις εύεργέτας του δήμου.

Το τέμενος τούτο και την εν αύτω άνάθεσιν ψηφίσματος του
είδους τούτου μνημονεύει εκ των αρχαίων συγγραφέων μόνον εις,
ό Ίώσηπος εν τή Άρχαιολ. XIV 8, άναφέρων το ύπο των Α-
θηναίων εις τιμήν του 'Τρκανού "Αλεξάνδρου, άρχιερέως καϊ
εθνάρχου των Ιουδαίων, γενόμενον ψήφισμα, βν ω άπαντώσιν
αύτολεξεί αί καϊ εν τοις κατωτέρω ψηφίσμασι φράσεις «στεφα-
νώσαι δέ αύτον χρυσω στβφάνω κατά τον νόμον και στήσαι αυ-
τού εικόνα χαλκήν εν τω τεμένει του Δήμου και των Χαρίτων.·»

(1) Εις παλαιοτέρους χρόνους φαίνεται ότι ανάγεται ή ε'ν τϊ) λατρεία συνένω-
σις τοΰ Δήμου μετά των Νυμφών, πρβ. ϋβαίδοΐΐθ ίάίβΓ.-Ζ. 1890 σ. 1767.