Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

98 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΪΟΝ. — ΕΤΟΣ 1891. — ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

3. Άνασκαφαί έν Ραμνονντι (ιδ. σ. 86, 6 ).

Αϊ έν Ραμνοΰντι άνασκαφαί διεκόπησαν. Κατά το ετος τοϋτο
έγένοντο άνασκαφαί έντός τοϋ φρουρίου, ένθα άπεκαλύφθησαν οικο-
δομήματα πλείστα, ών άξιον λόγου τετράπλευρον κτίριον έντος τοΰ
όποιου καΐ έκτος αύτοΰ άπεκαλύφθησαν πλείστα κατά χώραν κεί-
μενα βάθρα αγαλμάτων και επιγραφών. Έκ τών έπι τών βάθρων
τούτων έπιγραφών δήλον γίνεται οτι ύπήρχεν έκεΐ Ιερόν τοΰ Διονύ-
σου Ληναίου, εκ τίνος δέ ψηφίσματος, έκεΐ ευρεθέντος, έξάγεται οτι
έκεΐ που υπήρχε και θέατρον.

Άνασκαφαί έγένοντο και έκτος τοΰ φρουρίου, αΐτινες εσχον ως απο-
τέλεσμα την άποκάλυψιν τοΰ ίβρον τοΰ Αμφιάραου. Τό Ιερόν τοΰτο
κείται έπι υψώματός τίνος αριστερά της όδοΰ της άγούσης από τοΰ
ναοΰ της Νεμέσεως εις τό φρούριον. Είνε δέ λελαξευμένον έν μέ-
ρει έπι αποτόμου βράχου, όστις ισοπεδωθείς δια λαξεύματος και
έπεκταθείς διά τεχνητοΰ έκ πολυγο^νικών λίθων κατεσκευασμένου
άνδηοου απετέλεσε τό νΰν σωζόμενον δάπεδον τοΰ ίεροΰ έχον μή-
κος 11 μέτρων και πλ* 41/,. Έν τω ίερω τούτω ευρέθησαν δύο
αγάλματα ακέφαλα, ών τό έτερον έπι ένεπιγράφου βάθρου κατά
χωράν κειμένου. Αμφοτέρων ή εργασία εινε κοινή και χειρωνα-
κτική. Ευρέθησαν προς τούτοις και τεμάχια αναθηματικών άνα-
γλύφων της Δ'. έκατονταετηρίδος π. Χ., παρεμφερή την τέχνην
και την παράστασιν τοις έν τω Άθήντισιν Άσκληπιείω εύρεθεΐσι.

4. *Ανα<ίκαφαι έν δήμω Έ3.ειτ(ίΐνος τής Αρκαδίας.

Δαπάναις της αρχ. Εταιρίας ένηργήθησαν υπό τοΰ εφόρου Β.
Λεονάρδου άποπειρατήριοι άνασκαφαί έν τω δήμω 'Ελευσΐνος της
Αρκαδίας προς άποκάλυψιν τοΰ ίεροΰ τής Ελευσίνιας Δήμητρος.
Περί τών έργασιών τούτων έπέστειλεν ήμΐν ό Λεονάρδος τάδε :

«Τών άνασκαφών εναρξιν έποιησάμην τή 9ϊ1 Όκτωβρίου, διετέ-
λεσα δέ άνασκάπτων έπι ενα μήνα, οσον ό καιρός έκεΐ έπέτρεπεν.

Ε'ιργάσθην δέ έν πολλοίς τών έν τή ύπ' άριθ. 64 άναφορα μου
άναγραφέντων τόπων και δή έν θέσει Κλιβοκ^ και παρά τά χωρία