Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ.— ΕΤΟΣ 1891.— ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 99

Δρίβιτσαν, Βάχλιαν καί Βοΰτσι. Των εργασιών τούτων μή περατω-
θεισών, υπολειπομένου δέ έκασταχοΰ πολλοΰ άνασκαπτέου χώρου,
έπιφυλάσσομ.αι νά εκθέσω εκτενέστερο ν τά περί αύτών, δταν άμα
τή βελτιώσει τοΰ καιρού διαταχθη ή έπανάληψις τών σκαφικών
ερευνών.

»Και ώς προς μεν την Κλιβοκάν (έπί τοΰ Λάδωνος κειμένην,
1,20' προς Μ. της πρωτευούσης Κοντοβαζαίνης), μνημονεύων τανϋν
μόνον το προ ετών άγαλμα γυναικός γονυκλινοΰς, ύπολεύκου τιτα-
νόλιθου, (ού ή κεφαλή ευρίσκεται έν τω Μουσείω Δημητσάνης) με-
ταβαίνο^ εις τά περί της έν Διβρίτση σκάφης. Ένταΰθα (15' ώρ,
προς Ν. τοΰ χωρίου) απεκαλύφθη ναδς μήκ. 16,80 πλ. 5,80. #Τδ
κτίριον, ού σώζονται τά κάτο) [Λερή των τοίχο^ν, ωκοδομημένον έξ
έγχίορίου λίθου διαιρείται εις πρόναον και σηκόν, ών ή τοΰ βάθους
αναλογία 1:4. Έν τώ μέσω τοΰ σηκοΰ σώζεται το βάθρον μετά
κοιλότητος προς ύποδοχήν της πλίνθου τοΰ αγάλματος. Έκ της
μικρότητος δέ τοΰ κοίλου εικάζω δτι Ιν μόνον ιδρυτο άγαλμα και
δη πιθανώτατα ίστάμενον. Καί τοι μετά πλήρους βεβαιότητος δεν
δύναται νά όρισθ/ί το ό'νομα τής αυτόθι ιδρυμένης θεότητος, έκ μεν
πηλίνης κεφαλής ειδωλίου Άθηνας, λεπτοΰ δισκίου πηλίνου φέρον-
τος γοργόνειον καί τριών αιχμών δοράτο^ν σιδηρών, θεο^ρούμενος ό
ναος ήδύνατο νά άποδοθϊ) εις την θεάν ταύτη ν άλλ' εξ επιγραφής
ΚΟΡΑΙ, ην φέρει διά στικτών γραμ,μάτων κρατηρίδιον χαλκοΰν (ύψ.
0,095) κρινόμενος ό ναος αποδοτέος εις την Κόρην. Τών άλλων
ευρημάτων μνημονευθήτο,>σαν χαλκά [Λεν 2 κυμβάλια (διαμ. 0,085),
οίνοχο'ί'διον τρίπουν (όλον ύψος 0,165) καί φιάλη όμφαλωτή (διαμ.
0,12), πήλινα δέ; 15 περ. κεφχλαί ειδωλίων γυναικείων (άνδρικδν
ουδέν). Τά ευρήματα, πλην πηλίνης αρχαϊκής κεφαλής καί κορμοΰ
γυναικείου είδωλίου, ανάγονται εις τους καλλίστους χρόνους.

» Πλησίον δέ τής Βάχλιας έπί αρχαίας ακροπόλεως ('ς τδν'Άρτη)
άνεσκάφησαν τά κάτω μέρη να'ί'σκου έχοντος πλάτος μεν το αύτδ
και ό έν Διβρίτση ναός, μήκος δέ τδ ήμισυ τοΰ μήκους έκείνου.
Διαιρούμενος και ούτος είς σηκδν καί πρόναον έχει τδ βάθρον ουχί
έν μέσω, αλλά προς τω αντίκρυ της εισόδου τοίχω τοΰ σηκοΰ. Ό
ναδς ούτος βλέπει πρδς Β., τοΰτο δ' έγένετο, φαίνεται, ενε*α τοΰ
στενοΰ χώρου τής άκροπύλεοος. Ένταΰθα ουδέν σχεδόν ευρέθη. Έκ

7*