Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 7.1891

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ.—ΕΤΟΣ 1891.—ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 107

φέρονται γενικώς ειπείν εις το αύτο ζήτημα καϊ δυνάμεθα να εΐκά-
σωμεν οτι τό υπ^ άρ. 10 ψήφισμα συνεπλήρωσεν όπωσούν τας
γενικωτέρας φράσεις τής ύπΛ άρ. 9 περί της συμμαχίας επιγρα-
φής. Τήν γνώμην ταύτην υποστηρίζει και τό βραχύ της νπ' αρ.
10 επιγραφής, ης τίνος ή συντομία ύη ενθυμίζει τό συντακτικον
των μετά το τέλος του κυρίου μέρους ψηφισμάτων τίνων προστε-
θεισών διορθώσεων ή προσθηκών. "Οτι δε δει^ άνεγράφησαν αί
δύο επιγραφαϊ επι του αυτού λίθου, καθώς είθισται, εζηγεΐται αρ-
κούντως αν ύποθέσωμεν οτι το περϊ τής συμμαχίας ψήφισμα
επεκυρώθη χρόνον τινά προ τής επιψηφίσεως του δευτέρου, του
άναπληρωτικοΰ ψηφίσματος, οπερ ετοποθετήθη εν ττ) Άκροπό-
Χει βεβαίως παραπλεύρως του πρώτου.

Δυστυχώς δεν διεσώθησαν ήμ?ν εκ των δύο ψηφισμάτων καϊ
κυρίως του δευτέρου, οσα θά έπήρκουν ν^αποφανθώ μεν όριστικώ-
τερον περί του ζητήματος τούτου και εν γένει περί τών εις ας
προφανώς αναφέρονται προ του Πελοποννησιακού πολέμου πο-
λιτικών σχέσεων τών Αθηναίων προς τάς έν Σικελία πόλεις.
Περιττον νομίζω ι>' επαναλάβω ενταύθα οσα είπεν ήδη 6 ΚοΜβν
€. ά. ορμώμενος εκ τής ύπ' αριθ. 10 επιγραφής περϊ τής δια τών
επιγραφών τούτων επιβεβαιώσεως του γνωστού εν τω βίω του
Περικλέους (κ. 20) χωρίου τού Πλουτάρχου, εν ω 6 συγγραφεύς
δι,ηγησάμενος την κατά τών Οίνιαδών τής Ακαρνανίας εκστρα-
τείαν προσθέτει τα εζής : «πολλούς δέ και Σικελίας 6 δυσέρως
εκείνος ήδη καϊ δύσποτμος ερως εΐχεν, ον ύστερον εζέκαυσαν οί
περϊ τον Άλκιβιάδην ρήτορες» καϊ ου τίνος ή ακρίβεια και το
άζιόπιστον ήμφισβητεϊτο μέχρι τής ύπο τού ΚοΜβΓ δημοσιεύ-
σεως τής ύπ^ αριθ. 10 επιγραφής. ι)

Γα πορίσματα άτινα εζάγομεν προς διασάφισιν τού ανωτέρω
ζητήματος εκ τής άναδημοσιεύσεως καϊ συμπληρώσεως τών δύο
επιγραφών περιορίζονται εις τα εξής: εκ τής ΰπ^ αριθ. 9 επιγρα-
φής μανθάνομεν οτι οί 1 Εγεσταΐοι έστειλαν εν τω ετει 454 \3

(ι) Τήν δια τήν Ίστορίαν σπουδαιότητα τής επιγραφής ανεγνώρισαν οί κατόπιν
περι αϋτής γράψαντες έξ ών αναφέρω τόν ϋΓθγ8βη Αίΐίθη α. ά. ΛΥ". σ. 57 κ.
έ·, τόν Ηοίπι έν τω ΰπό τοϋ ΒαΓδί&η έκδοθέντι ,Γ&ΙΐΓβδΐ). κτλ. τ. ϊ. 1879 III
σ. 341 κ. έ. και τόν Βαδοΐί ΟγϊθοΙι. Οθδοΐι. II σ. 585.