Pozzo, Andrea
Perspectiva pictorum atque architectorum / Der Mahler und Baumeister Perspectiv (Band 2): Qua porro expeditissima methodus omnia, quae ad architecturam pertinent, optica ratione delineandi exhibetur = Worinn die allerleichteste Manier, wie man, was zur Bau-Kunst gehörig, ins Perspectiv bringen solle, berichtet wird — Augsburg, 1709

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INDEX.

(Sisttt

Fig. I. /**\uod necesse est illi, qui ad Opticen Archiv
>^. dura; addiscendam aggreditur, prius ele-
menta Archicefturaeattigerit: acprimosciat quidsit
vestigium, forma, seu species opefis faciundi.
Fig. 2. Quid sit elevatio, sive orthographia ?
Fig. 3- Quid sit obliqua sacies operis, & fisiuffl ejus?
Fig. 4. Oltenditur quid sit perspediva in homine qua-
tuor pilas vidente.
Fig- 5> Qua ratione superiores pilasdispoiiestdaesintitl
velligio, & obliqua fade» ut optice proponantur»
Fig. 6. Ostoni stylobatie sine cofonis.
Fig. 7. Octo stylobats coronis ornati.
Fig. g. Columnae lex in orbem digestae.
Fig. 9. Pilaeofto pusillaein orbemdilpoGta:' inibique
insertum perutile documentum.
Fig. 10. Stylobat« quatuor in semicirculi circumäfti»
itidemque traditum aliud documentum.
Fig. 11, Quadratum simplex optice reprseientatum»
Fig. 12. Quadratum duplex.
Fig. 13. Circultis simplex.
Fig. 14. Hemi- cycli tres.
Fig. 15. Arse maxima hemi- cyclus Archite&ura of»
natus.
Fig. 16. Tres stylobatas tef«es,cum uno documento»
Fig. 17. Stylobates quadratus; traditaque hie alia ra»
tio eodem pertinens.
Fig. iß. Stylobata teres, gradui insistens.
Fig 19. Tres lapides sibimet impositi»
Fig. 20. Foncis excipulus: Qusestio ibidem proponi'
tur.
Flg. 21, Arcus triumphalis; persolvitur quaestio.
Fig. 22. Idem arcus in obliquum obversus. Traditur
ibidem documentum.
Fig. 23. Urna exornata,
Fig. 24. Stylobates ibidem exornatus»
Fig. 25. Sedilia seu Sedes.
Fig. 26. Stylobates ex obliquo exhibitlls.
Fig. 27. Columnae basis.
Fig. 28. Geminse bases ex parte paulüm ereäa*.
Fig. 29. Capitellum Corinthium obliquum.
Fig. 30. Capitellum compositum, itidem obliquum»
Fig. 31. Capitellum novi inventi.
Fig. 32. Corona Etrufcje struäure.
Flg. 33. Corona composiu»
Fig. 34. Corona Jonica.
Fig. 35. Corona composlta juxta Palladium.
Fig. 36. Disje&a Architefturae fragmenta»
Fig. 37. Instruftio Theatromm Comicorum t Ibique
rraftatum» qua ratione eorum vestigia deseribenda.
Fig. 38. Instruclio inveniendi punäum scenarum.per
siexo» meatus labentium»

Fig. 39. Atrii Theatrum.
Fig. 40. ArmamentaniThcätrum«
Fig. 4t. Musiei Theatrum.
Fig, 42. Procoetonii Theatrum»
Fig.4'3. TempliTheatrum.
Fig. 44. Amphitheatri exemplum.
Fig. 45- Theatrum sacrum Rom« exhtbituffi; ejus ve.
stigium proponitur, traditurque ratio partium ejus
dirigendarum.
Fig. 46. Qua ratione ejusdem partes pingendse sußt,
dequs sarum modulia.
Fig. 4?.

5& 1» t«a& man Jueor in bm Ss nfang&©rönbeit
^s ber %v<t>itettüt unterrsdhtet senn musfe,»
e(je man btesel&e ing $en>ecc;t> bvmqtn reolle.; un t>
insonber&eit nifsm soüts roatf ber ©runb seoet
gig. 2. 3Ba$ Die Sluf§iehung seoe?
gig. 3> Söatf baö «Proftl, ober Der ©urebsehnits sene?
gig. 4. (B ttrirb an einem 9J}enschen,ber vitt tyfeütz
anjthet/geroisen.roag eigent lieb baäiPersoectie sei)?
gig. 5. 2Bie bie ot»ig« Pfeiler im ©runb unb int
©urchsehnitt anjuorbnen. Damit man ste perspe*
ctioiscj) aufreissen fönne.
gig.6. 2tcht gufc@este&*e o|jne ©esimse»
813» 7- Seh* §u§ t ©esMe mit ©estmsen»
% ig.8» ©ed)3 Säulen in einem €reo§,
gig. 9. M)t Heine Pseiler in einem &ret>§> hmtbft
einem sehr nuglidhen Unterricht,
gig. 10. Bser in einem (jalften €re«>g l)erams!el)enb*
8ugs©e(lelle/ nebst anaejeiasem Unterrid)t.
gig. it. €tn einfad)e^ D.uabrat ober ^i«red int
$erß>ectiö.
§ig. 12, ©n Doppeltes SSIererl.
gig. 15. ©n einfacher Mittel Srei)(}.
Sig.14. örep I)al6e Sreose.
§ig. 15. Sie halbe ftunbung beö bof>en 2lltar^ mit
atd)itectisd)en Sienmgen.
gig. 16. ©reo runbe Sus;©es?eae, samt Beigefügter;
lehre»
gig. *>. €m eier«rsi$te$ gug?©es!ett/ ne»sl einec
noci) anbem beigesügten Se&re.
Sig» 18» €stt runbeö gusj» ©esieU auf ©taffein,
gtg. 19. £)reo aus einanber gesegte ©teirt,
§ig»2o. ©n 9iol)rsajlen; »0 jugleid) eine grage
oorgeleget toirb»
§ig. 21. ©ntriump^35ogen; »o&eo Die Srag «us»
gelesl mirb.
gig. 22, €ben ber eorige Srium»^ * 95ogen nad& bee
@eite anjusthen: samt angelangter grinttetung»
tig.23, €in 2lschen?s rüg mit ?ierrat^ett»
ig, 24» €i« S«i* ©«(iett ttttt gietrat&en»
giS.25. ©essel»
gig.26» €in gufcSesteu* nadh ber€5ei».
Sig.27» ©ie SSast« einer ©5ule.
gig. 28. $mt) 55ase^, bie aus einer 6eite ein wenlj
erbtet Heben,
gig. 29. GorinthiscM Saoität nad> ber ©eite.
sgtg. 30» Sßermengte^ Kapital nach ber ©eite,
gig. 31. €in neu« ersonneneS Kapital.
*ig. 32. Soscantscbe^ ©esirose.
•g- 33» 95ermiscJ)teS ©es?mse*
«ig- 34» Sonis'ieS ©esimse»
gig. 35. SerraischseS ©estmse, nad> bem^aOabio.
Stg.36, $erschiebene 3lrcDiteeturü@turf.
gig. 37. üntemdht/ wie ju benSchaujiSuftnen bet
@runb unb baö Profil {a madjen; ingleichen rote
ber $unct ju stnben sepe ?
gig. 38. Unterrid>t/tt>ie man bie ©eenen gettetn; item
wann pe sd)reg slehen/ wie man ipren $unct finben
sotte.
gig. 39. ©chau^^uftne, so einen $orhof eorffeKet»
gig.4o, ©chau«58ul>ue,soein^eug^auSsursleOet.
gig. 41. ©chau«5Buhne/ so eine ©aöerie fursteaet.
§ig. 42. @cbau*$u&ne,se eine Slntecamera surslelTet.
%iS. 43. ©chau»95uhne, so einen ?em»el färsteßet.
gig. 44, 5ß?u(ter eine« Slmphitfteatri.
gig. 45. ©rnnb beö ja SJom eorgesteDsen ^eiligen
Xheatri/ unb »ie tä esngericbtet seoe.
§10,46, bie man bie ©tttese eerftrtigen unb mal)»
l«n sotte; toie aud) »on s^ren ©emasen.
Ee2 g.$«47.
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