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"The Kandyans (...) took satisfaction in a new role, that
of associated of the British, and a counterweight to the
reform movement (...) The leaders of Kandyan opinion seldom
showed any sympathy for the political aspirations of the
reform movement" (De Silva 1979: 144).
In der ersten Hälfte des zwanzigsten Jahrhunderts kämpfte
der überwiegende Teil der Kandy-Elite gegen die Bestrebun-
9en der politischen Reformbewegung, Sri Lanka als ungeteil-
ten Staat in die politische Unabhängigkeit zu führen.
Stattdessen forderten sie im Fall einer Unabhängigkeit die
Wiederherstellung eines souveränen Staates Kandy und be-
gründeten dies mit der Behauptung, daß Kandy eine eigen-
ständige Nation sei: "(The Kandyan elites; J.R.) claimed
that they were a separate nation. In a pamphlet which was
Published in 1920 for instance, John A. Halangoda not only
Presented the Low-Country-Sinhalese as rivals but spoke of
'the Kandyan nationality1" (Roberts 1979: 353).
Die 'Kandyan National Assembly' verabschiedete 1928 folgen-
de Erklärung: "Ours is not a communal Claim for the aggran-
disement of a few: It is the Claim of a nation to live its
°wn life and realise its own destiny" (Roberts 1979: 354).
dieses Memorandum fälschte die Geschichte "by claiming that
'the Kandyans as a group (had; J.R.) existed for over 2400
Vears"; it claimed that there was no homogeneity in Sri
L^nka and that the island was a melange of communities with
'Prejudices and conflicting interests as great as those
Listing between the Europeans and the rest'"
(Roberts 1979: 355) .
fiin Grund für diese Haltung war, daß die zu dieser Zeit
einflußreichste politische Organisation des Landes, der
'Ceylon National Congress', von Singhalesen aus dem 'Low-
cOuntry' dominiert wurde (Wilson 1979: 463).
S-W.r.d. Bandaranaike, der aus dem 'Up-Country' stammte,
Ersuchte mit seiner Organisation, einer Fraktion des 'Cey-
■L°n National Congress', die Unterschiede auszugleichen und
äie Singhalesen zusammenzuführen (Roberts 1979: 52).
"The Kandyans (...) took satisfaction in a new role, that
of associated of the British, and a counterweight to the
reform movement (...) The leaders of Kandyan opinion seldom
showed any sympathy for the political aspirations of the
reform movement" (De Silva 1979: 144).
In der ersten Hälfte des zwanzigsten Jahrhunderts kämpfte
der überwiegende Teil der Kandy-Elite gegen die Bestrebun-
9en der politischen Reformbewegung, Sri Lanka als ungeteil-
ten Staat in die politische Unabhängigkeit zu führen.
Stattdessen forderten sie im Fall einer Unabhängigkeit die
Wiederherstellung eines souveränen Staates Kandy und be-
gründeten dies mit der Behauptung, daß Kandy eine eigen-
ständige Nation sei: "(The Kandyan elites; J.R.) claimed
that they were a separate nation. In a pamphlet which was
Published in 1920 for instance, John A. Halangoda not only
Presented the Low-Country-Sinhalese as rivals but spoke of
'the Kandyan nationality1" (Roberts 1979: 353).
Die 'Kandyan National Assembly' verabschiedete 1928 folgen-
de Erklärung: "Ours is not a communal Claim for the aggran-
disement of a few: It is the Claim of a nation to live its
°wn life and realise its own destiny" (Roberts 1979: 354).
dieses Memorandum fälschte die Geschichte "by claiming that
'the Kandyans as a group (had; J.R.) existed for over 2400
Vears"; it claimed that there was no homogeneity in Sri
L^nka and that the island was a melange of communities with
'Prejudices and conflicting interests as great as those
Listing between the Europeans and the rest'"
(Roberts 1979: 355) .
fiin Grund für diese Haltung war, daß die zu dieser Zeit
einflußreichste politische Organisation des Landes, der
'Ceylon National Congress', von Singhalesen aus dem 'Low-
cOuntry' dominiert wurde (Wilson 1979: 463).
S-W.r.d. Bandaranaike, der aus dem 'Up-Country' stammte,
Ersuchte mit seiner Organisation, einer Fraktion des 'Cey-
■L°n National Congress', die Unterschiede auszugleichen und
äie Singhalesen zusammenzuführen (Roberts 1979: 52).