Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Białostocki, Jan [Gefeierte Pers.]
Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie: In memoriam Jan Białostocki — 35.1991 [erschienen] 1993

DOI Heft:
II. Ostatnie prace Jana Białostockiego
DOI Artikel:
Odczyty
DOI Artikel:
Białostocki, Jan; Michalski, Sergiusz [Hrsg.]: Das Arnolfini-Bildnis als Deutungsgegenstand und als Deutungsansporn
DOI Seite / Zitierlink: 
https://doi.org/10.11588/diglit.19643#0165
Überblick
loading ...
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
LITERATURYERZEICHNIS

Louis Dimier, Le portrait meconnu de Jean von Eyck, in: „Revue de 1'Art Ancien et Modernę", LXI, 1932,
S. 187—193.

Erwin Panofsky, Jean van Eyck's „Arnolfini Portrait", in: „Burlington Magazine", 64, 1934, S. 117—127; siehe

auch: Letter to the Editor, „Burlington Magazine", 65, 1934, S. 296—297.
Charles de To 1 n ay, Le Maitre de Flemalle et łes Freres van Eyck, Bruxelles 1939.

Helen R o s e n a u, Some English Influence on Jan van Eyck with Special reference to the „Arnolfini Portrait", in:

„Apollo", 36, 1942, S. 125—128.
Hans Kauffmann, Jan van Eycks „Arnolfinihochzeił"', in: „Geistige Welt", IV, 1950, S. 45f.
M. Brockwell, The Pseudo-Arnolfini Portrait; A Case of Mistaken Identity, London 1952.
E. Panofsky, Early Netherlandish Painting. Its Origins and Character, 2 Bde. Cambridge Mass. 1953.
P. T. A. S w i 11 e n s, In de Spiegel van Jan van Eijck, in: „Nederlands Kunsthistorisch Jaarboek", IV, 1952/53, S. 73f.
W. H a g e r, Ein Spiegelmotiu bei Jan van Eyck und das gotische Raumsymbol, in: „Miinstcrsche Forschungen", IX,

1955, S. 41—70.

J. S. Held, Artis pictoriae Amator. An Antwerp Art Collector and his Collection, in: „Gazette des Beaux-Arts",

L, 1957, S. 74—87; erweiterte Fassung in: J.S. Held, Rubens and his Circle, Princeton 1982, S. 35—64.
Eugene W. Kleinbauer, Modern Perspectives in Western Art History: an Anthology of2oth Century Writings on

the Visual Arts, New York 1971.
Peter Schabacker, De Matrimonio ad Morganaticam Contracto: Jan van Eyck's Arnolfini Portrait Reconsidered,

in: „Art Quarterly", 35, 1972, Nr 4, S. 375—398.
Zdzisław Kępiński, Jan van Eyck: „Małżeństwo Arnolfinich" czy „Dawid i Betsabe", in: „Rocznik Historii

Sztuki", 10, 1974, S. 119—164.
J. Lejeune, A propos de Jean et Marguerite van Eyck et du „Roman des Arnolfini", in: „Bulletin Monumental", 134,

1976, S. 239—244.

P. Schabacker. E. Jones, Jan van Eyck's „Woman at her toilet" — proposals concerning his subject and

context, in: „Fogg Art Museum Annual Report" 1974—1976, S. 56—78.
Alistair Smith, The Arnolfini Marriage by Jan van Eyck, National Gallery (Painting in Focus), London 1977.
Elisabeth Dhanens, Hubert und Jan van Eyck, Konigstein 1980.

Brian d'Argaville, The Renaissance lnterpretation of van Eyck's Arnolfini Marriage, in: „68th Annual

Meeeting-College Art Association of America. New Orleans 1980. Abstracts of Papers Delivered in Art History

Sessions", 46 (unveróffentlicht).
D. L. C a r 1 e t o n, A Mathematical Analysis of the Perspectwe of the Arnolfini Portrait and Other Similar Interior

Scenes by Jan van Eyck, in: „Art Bulletin", 64, 1982, S. 259—272.
J. L. W a r d, D. L. C a r 1 e t o n, On the Mathematics of the Perspectwe of the „Arnolfini Portrait" and similar works of

Jan van Eyck, in: „Art Bulletin", 65, 1983, Nr 4, S. 680—690.
Lucy Freeman Sandler, The Handclasp in the Arnolfini Wedding: A Manuscript Precedent, in: „Art Bulletin",

66, 1984, Nr 3, S. 488—491.
Craig H a r b i s o n, Realism and Symbolism in Early Flemish Painting, in: „Art Bulletin", 66,1984, Nr 4, S. 588—602.
Robert B a 1 d w i n, The Mirror in Jan van Eyck's Arnolfini Wedding, 1984.

Jean Baptist Bedaux, The Reality of Symbols: the Ouestion of disguised symbolism in Jan van Eyck's Arnolfini

Portrait, in: „Simiolus", 16, 1986, S. 5—86.
James M a r o w, Symbol and Meaning in Northern European Art of the late Middle Ages and the Early Renaissance,

in: „Simiolus", 16, 1986, S. 161—169.

11 Rocznik Muzeum Nar. XXXV
 
Annotationen