Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 5.1889

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1889. — ΙΟΤΛΙΟΣ

Μ. ΆναβκαφαΙ έν Αττική.

ΙΙροτάσει του Γεν. Εφόρου χπεφάσισε το Γ Γπουργεϊον τών
Εκκλησιαστικών νά ένεργήση διά τής Γεν. Εφορείας υπό την
διεύθυνσιν του Γεν. Έφόοου καί του έν τώ έΟν. Μουσείο} εφόρου
Β. Στάη συστηματικάς κατά την Αττικήν άνασκαφάς ττρός άρ.
χαιολογικήν ερευνάν των κατά τήν χώραν ταύτην, ιδίως των πολ-
λών έν αυτή τύμβων καί νεκροπόλεων.

Αί έργασίαι ήρζαντο τή 3 Ιουλίου δια της άνασκαφής τύμβου
τίνος έν Βελανε^έζα, έν τή χώρα δηλ. έκείνη, έν ή εΰρέΟη, ώς
γνωστόν, ή στήλη του Άριστίωνος καί ή τοϋ Λυσέου. Ό άνασκα-
πτόμενος δ’ ούτος τύμβος παρουσιάζει έκτακτα δλίος και διδακτι-
κώτατα φαινόμενα. Φαίνεται ότι έχρησίμευεν ώς κοινός ή ώς οικο-
γενειακός τάφος έπί πολλάς έκατονταετηρίδας Άρχικώς κατεσκευά-
σθη δι’ ένα μόνον τάφον, έν τώ κέντοω περίπου κείμενον, έν ώ
συγχρόνως κατεσκευάσθη καί περιφερικός περίβολος Τνα συγκρατή
τά χώ ι.α.'ΐα.' ύστερώτερον δε έτάφησαν έν αϋτώ καί άλλοι νεκροί,
ώστε δ όλος τύμβος άνασκαπτόμενος νυν καθ’ ολοκληρίαν παρέχει
οψιν όλης, ούτως είπε^ν, νεκροπόλεως, έν ή βλέπει τις πάντα τά
είδη τής ταφής, βαΟεΐς έν τώ έδάφει καθέτως έσκαμμένους τάφους,
λάρνακας, υδρίας καί εί τι έτερον. Ευρήματα δε έγένοντο άοχαιο-
τάτη έπιτύμβιος έπιγραφή, αγγεία τινά μελανόμορφα μετά γρα -
φών, χαλκαί καί πήλιναι ύδρίαι περιέχουσαι τά όστα τών νεκρών,
άξιόλογον πήλινον είδώλιον παριστών κοσμικόν υποκριτήν κτλ.

Μετά τό πέρας τής άνασκαφής ταύτης όημοσιευθήσεται έκθεσις
τοϋ συνεχώς τό έργον έπιτηροΰντος καί διευΟύνοντος Στάη μετά
σχεδιασμάτων του Καβερώ.

3. ΆνασκαφαΙ έν Λ,υκοαούρα.

Προτάσει τοϋ Γεν. Εφόρου άπεφάσισε τό Άπουργεΐον τών
Έκκλησιατικών νά ένεργήσή διά τής Γεν. Εφορείας άνασκαφάς
έν Λυκοσούρα τής Αρκαδίας προς έζερεύνησιν τή; περιοχής τής
άρχαιοτάτης ταύτης πόλεως καί ϊδίο>ς πρός άνακάλυψιν τοϋ ίεροϋ
τής Δεσποίνης. Ή έποπτεία τοϋ έργου άνετέθη εις τον έφορον
τών έν Όλυμ,πία αρχαιοτήτων Β. Λεονάρδον.