Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 5.1889

178 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1889.—ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

μένους τάφους, ποια ή θέσις, ή διεύθυνσις και ή χατάστασις τοϋ νεκρού, περιγραφή
των κτερισμάτων των μέν κοινών συλλήβδην καί κατά ποσόν των δέ άξιων λόγου
κεχωρισμένως, δηλουμένου έκάστοτε τοϋ τόπου τής εΰρέσεως αυτών, άν μέν εύρέ-
θησαν ε’κτός τοϋ τάφου, σχετικώς πρός τδν τάφον, άν 8έ εύρέθησαν έντός τοϋ τάφου
σχετικώς πρός τόν νεκρόν. Και όχι μόνον δέον νά περιγράφητε τά ευρήματα ταΰτα
κατά τάφους, άλλα καί νά φυλάσσητε αυτά οΰτω χεχωρισμένως, νά μή άποχω-
ρίζητε δηλαδή τά σπουδαία άπο τών μή σπουδαίων, ή τά διαφόρου ύλης, ή τά
διαφόρου ει'δους, άλλ’ άπαντα άδιαχρίτως τά χτερίσματα τοϋ αύτοΰ τάφου νά το-
ποθετήτε έν ιδιαιτέρα θέσει και ούτω κεχωρισμένα νά άποστέλλητε έν χαίρω τω
δέοντι εις τήν Γενικήν Εφορείαν, διότι έκ τής κατά τάφους άποχωρίαεως καί το-
ποθετήσεως τών κτερισμάτων σπουδαία δύναταί τις νά συναγάγη συμπεράσματα καί
ώς πρός τήν χρονολογίαν τοϋ τάφου καί ώς πρός τήν χρονολογίαν αυτών τούτων
τών διαφόρων κτερισμάτων.

Πλήν δέ τών καθημερινών τούτων άνακοινώσεων, εις τδ τέλος έχάστης έδδομά-
δος θέλετε άποστέλλει εις τήν Γενικήν Εφορείαν σύντομον γενικήν έ' χθεσιν
περί τών κατά τήν έδδομάδα σπουδαιοτέρων άποτελεσμάτων τών άνασχαφών καί
περί τής έν γένει πορείας αυτών, συντεταγμενην κατά τά διατεταγμένα έν τή άπό
5 Ιουλίου 1886 ΰπ’ άριθ. Πρωτ. 9026 έγκυκλίω ήμών, Αί έβδομαδιαΐαι δ’αδται
έχθέσεις δέον νά είναι αυτοτελείς, νά μή σχετίζωνται ή άναφέρωνται πρός τάς
κατά τήν διάρκειαν τής έδδομάδος γενομένας ήδη τή Έφοοείφ καθημερινάς άνα-
κοινώσεις, διότι αί τελευταΐάι αύται καθ’ έκάστην γινόμεναι δέν δύνανται νά ήνα1
άποτέλεσμα άκριβοΰς παρατηρήσεως καί συντόνου μελέτης, άλλ’ είναι άνεπίσημοΐι
ούτως είπεΐν, πρόχειροι άνακοινώσεις, ε'ν ω αί έβδομαδιαΐαι έχθέσεις δύνανται,
ενεχα τοϋ παρεμβαλλόμενου χρονιχοϋ διαστήματος, νά συ’ντάσσωνται μετά μείζονος
έπιμελείας καί μετά άχριβεστέραν παρατήρησιν καί μελέτην, κατ’ άκολουθίαν δύ-
νανται νά έ'χωσιν έπιστημονιχόν κατά τό ένόν κϋρος.

Ταΰτα ένομίσαμεν άναγχαϊον νά άπαιτήσωμεν παρ’ ύμών πρός τό συμφέρον οΰ
μόνον τής υπηρεσίας, άλλά καί τής άρχαιολογικής έπιστήμης. Ιδίως δέ έφιστώ-
μεν τήν προσοχήν ύμών έφ’ ών άναγράφομεν οδηγιών σχετικώς πρός τάς άνασχα-
φάς τάφοσν, διότι, έν ω χιλιάδες τάφων έ'χουσιν άνασκαφή πολλαχοϋ τής 'Ελλά-
δος, σπανιώτατα έγένοντο ύπό τών άνασκαψάντων αυτούς έπιστημονικαί παρατη-
ρήσεις· έχ τούτου δέ μέγα κενόν ύπάρχει έν τή ε’πιστήμη, ήτις πολλά ήδύνατο
έκ τοιούτων παρατηρήσεων νά κερδίση καί σπουδαία πορίσματα νά έξαγάγη. Τό
κενόν τοϋτο ύμεΤς ίχετε καθήκον νά πληρώσητε, εχοντες ύπ’ όψιν, ότι ή έχτέλεσις
άνασχαφών δέν σκοπεί μόνον τόν πλουτισμόν τών ήμετέρων Μουσείων, άλλά καί
τήν ύφ’ όλας τάς επόψεις προαγωγήν τής άρχαιολογικής έπιστήμης.

Έν Άθήναις, τή 2 Σεπτεμβρίου 1889.

'Ο 'Υπουργός
Γ. Ν. ΘΕΟΤΟΚΗΣ