Towarzystwo Naukowe <Lublin> [Editor]
Roczniki Humanistyczne: Historia Sztuki = History of art = Histoire de l'art — 53.2005

SPIS TREŚCI

Od Komitetu Redakcyjnego . 5
ROZPRAWY
Joanna Szczęsna, Tympanon portalu północnego ponorbertańskiego
kościoła Świętej Trójcy w Strzelnie . 7
The Tympanum of the Northern Portal in Former Premonstratensians Nuns’
Church in Strzelno (Sum.) . 28
Izabela Banaszewska, Gotycki fresk ze scenami Ukrzyżowania
i Umywania nóg w krużgankach cysterskiego klasztoru w Pelplinie .... 37
Das gotische Fresko mit Szenen der Kreuzigung und der Fusswaschung in
dem Kreuzgang des zisterzienserklosters in Pelpin (Zsf.). 56
Edyta Klinger, Gotycka polichromia Domu Długosza w Wiślicy .... 67
Gothic polychrome on the Długosz Home in Wiślica (Sum.) . 89
Eona Berazo-Komarynska , Słynący cudami wileński obraz
Matki Boskiej Sapieżyńskiej. 97
The Miraculous Image of our Lady Sapieżyńska (Sum.). 108
Matylda Ptak, Miniatura przedstawiająca Matkę Boską Apokaliptyczną
z Mszału kolegiaty kieleckiej . 113
The Miniaturę Presenting Apocalyptic Holy Mother from Collegiate Missal
of Kielce (Sum.) . 126
Agnieszka Woś-Jucker, Średniowieczne sakraria w Polsce. Kwestia
terminologii. 131
Mittelalterliche Sakramentshausen in Polen. Ein Problem der Terminologie
(Zsf.). 142
Jadwiga Kuczyńska, Niedostrzeżone arcydzieło mistrza śląskiego
Jodoka. 149
Das unbemerkte Meistersttick des schlesischen Kiinstlers Jodok (Zsf.) . . 162
Agnieszka Bryła, Drewniane rzeźby lwów w polskiej sztuce
średniowiecznej . 169
Wooclen Sculptures of Lions in Polish Medieval Art (Sum.) . 177
Anna Głowa, Oblicze stylistyczne wizygockiej rzeźby figuralnej na tle
sztuki europejskiej i bliskowschodniej VI-VIII wieku. 185
Stylistic Face of the Visigothic Figural Sculpture (Sum.) . 197
Jean Goossens, Types de pelerinages au Moyen Age . 207
Typy pielgrzymek w średniowieczu (Streszcz.). 224