Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Überblick
loading ...
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
32

JAN HARASIMOWICZ

1. Lewin Brzeski, kościół ewangelicki, ołtarz kamienny, ok. 1573 r.
Rzeźbiarz z kręgu Michała Kramera

Works of Lucas Cranach the Elder and His Workshop, „Marsyas", XIII: 1966—1967, s. 32 — 47; G. Schiller, Ikonographie der
christlichen Kunst, t. II: Die Passion Jesu Christi, Giitersloh 1968, s. 174 — 176; D. Koepplin, T. Falk', Lucas Cranach.
Gemalde. Zeichnungen, Druckgraphik, t. II, Basel —Stuttgart 1976, s. 505 — 510; Z. Kruszelnicki, Historyzm i dogmatyzm w
sztuce Reformacji, „Teka Komisji Historii Sztuki", VI: 1976, s. 31—36; С. C. Christensen, Art and the Reformation in
Germany, Athens (Ohio)-Detroit (Michigan) 1979, s. 124—130; R. W. Scribner, For the Sake of Simple Folk: Popular
Propaganda for the German Reformation, Cambridge 1981, s. 216 — 219; J. Wirth, Le dogme en image: Luther et Г iconographie.
„Revue de l'art", LII: 1981, S; 17 — 20; S. Michalski, „Widzialne słowa" sztuki protestanckiej, [w:] Słowo i obraz, pod red:
A. Morawińskiej, Warszawa 1982, s. 185 — 189; Luther und die Folgen fur die Kunst. Katalog d. Ausstellung in d. Hamburger
Kunsthalle (11. November 1983 - 8. Januar 1984), hrsg. von Werner Hofmann, Munchen 1983, poz. 84-89, s. 210-216; E.
Starkę, Luthers Beziehungen zu Kunst und Kunstlern, [w:] Leben und Werk Martin Luthers 1526— 1546, hrsg. von Helmar
Junghans, Berlin 1983, s. 539 nn. F. Ohly, Gesetz und Evangelium. Zur Typologie bei Luther und Lucas Cranach. Zum Blutstrahl
der Grade in der Kunst Munster/Westf. 1985, passim.
 
Annotationen