Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

4 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1890. — ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

επί δλην τετραετίαν μετά θάρρους, ουδέποτε απέναντι οίοίνδηποτε
προσκομμάτων άποδειλιάσας, και μεθ' όσης έμοί δύναμις προέβην,
έλαβε, φρονώ, ή Ακρόπολις $ν άπο πολλού ηΰχοντο οι της αρ-
χαιότητος φίλοι μορφην, έν ω έξ ά>λου εξήχθησαν έκ τοϋ μέχρι
του βράχου άνασκαφέντος εδάφους τοσούτον πολλά, σπουδαία και
πρωτοφανή έργα της αρχαίας τέχνης, ώστε το Μουσε'ϊον της Α-
κροπόλεως έγένετο δι' αυτών μοναδικον αληθώς έν τώ κόσμω εκ-
πληξιν προξενούν τω έπισκεπτομένω αυτό.

Τοιαύτην παραδίδει την Άκρόπολιν ή Ελλάς εις τον πεπολι-
τισμένον κόσμον, ευπρεπές άπο παντός βαρβαρισμού κεκαθαρμέ-
νον μνημεΐον της ελληνικής μεγαλοφυίας, σεμνον και μοναδικον
ταμεΐον έξοχων εργο)ν της άρχαίας τέχνης προκαλούν πάντας αδια-
κρίτως τους πεπολιτισμένους λαούς εις σπουδην, συνεργασίαν και
ευγενή άμιλλαν ύπέρ προαγωγής τής αρχαιολογικής επιστήμης.

Π. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ.

ΆναακαφαΙ κατά τον έΊξω Κ.εραμ.εδκόν.

Άνορυσσομένων θεμελίων προς κατασκευήν οικίας ύπο Σαρακω-
μένου εν χώρω τινί κατά τον εξω Κεραμεικον ( όδος Πειραιώς,
πλησίον τοϋ Μεταξουργείου) άνεφάνησαν τάφοι τινές. Έκ τούτου
όρμηθεΐσα ή Γενική Εφορεία ενήργησε τακτικάς έν τω χώρω
έκείνω άνασκαφάς, λαβοΰσα προς τοϋτο την άδειαν παρά τοϋ ιδιο-
κτήτου, εις 6ν έχορηγησεν ώς άποζημίωσιν άχρηστους οικοδομήσι-
μους λίθους, δσους ούτος έζητησεν έκ τών περί την Άκρόπολιν
και τών κατά την Άγίαν Τριάδα κειμένων.

Διά τών άνασκαφών τούτων άπεκαλύφθησαν πλέον τών δέκα
τάφο^ν έλληνικής οΐ πλείστοι εποχής, τών περί την Ε'. και Δ'.
εκατονταετηρίδα χρόνων, ώς δυνατόν νά συμπεράνη τις έκ τών έν
αΰτοΐς ευρεθέντων άγγείων, μελανομόρφων και έρυθρομόρφων,καί λευ-
κών ληκύθων. Τά ευρήματα ταΰτα, καθαριζόμενα και συγκολλού-
μενα νΰν θέλουσι περιγραφεί έν τω έπομένω τοϋ μηνδς Φεβρουα-
ρίου τεύχει, έν οίκείω τόπω (Εισαγωγή άρχαίων εις τά Μουσεία).
Σπουδαιότατον δέ τών άνασκαφών τούτων εύρημα είνε μέγας με-