Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

156 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1890. — ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

ΑΙΑΦΟΡΟΙ Ε I Λ Η Σ Ε I Σ

— Ά νασύστασις του νομισματικού Μουσείου: Μετά
τήν έν 'ίτει 1888 γενομένην κλοπήν του έν τή Εθνική Βιβλιοθήκη νομισματικού
Μουσείου, τά το ΜουσεΤον τοϋτο αποτελούντα νομίσματα έκλείσθησαν ώς γνωστόν,
έντός κιβωτίων καΐ κατετέθησαν ΰπό της ανακριτικής άρχής έν τω 'ΕΘν. άρχαιο-
λογικώ Μουσείω, Ι'νΟα και ίκειντο έντός ερμαρίων έσφραγισμένων τή σφραγΤδι της
ΰπό της ανακρίσεως διορισΟείσης επιτροπής πραγματογνωμόνων, της αποτελούμε-
νης έκ των Π. Καββαδία, Β. Στάη κα\ Α. Λόλλιγκ. Πρό τίνων όμως μηνών
τό Ύπουργεΐον των Εκκλησιαστικών αποφάσισαν να άνασυστήση τό Νομισματι-
κόν τοϋτο ΜουσεΤον ^ν τινι των αιθουσών της Ακαδημίας διώρισε νομισματογνώ-
μονα τον Ιω. Σβορώνον κα\ παρήγγειλε τή ανωτέρω έπιτρΌπή να παραδώση αύτώ
πάντα τά ΰπό της ανακρίσεως έν τώ 'ΕΘν. Μουσείο), ώ; ανωτέρω έλέχθη, κατα-
τεθέντα νομίσματα.

Συμφώνως τή έντολή ταύτη του Υπουργείου παρεδόθησαν τώ νομισματογνώμονι
και εις τήν Ακαδημίαν ύπ' αύτοΰ έκομίσθησαν άπαντα τά ανωτέρω νομίσματα.
Διηρέθησαν δ' αυτά κατά τήν παράδοσιν, ευκολίας ένεκα, εις τρία τμήματα-

Κατά τήν πρώτην παράδοσιν (12 Αυγούστου 1890) παρεδόθησαν άπαντα τά
νομίσματα τά άναφερόμενα εις τήν ΰπό του πρώην νομισματογνώμονος Α. Πο-
στολάκα έν ίτει 1878 έκδοθεϊσαν δγηορ8Ϊ8 ηαπιοπιπι νβίβπιιη. Παραβληθέντα
δε τά παραλαμβανόμενα ταΰτα νομίσματα προς τά έν τή δγηορ8Ϊ8 μνημονευόμενα
έδείχθη οχι. Ιλλειπον 93 χρυσά, 571 άργυρά, 556 χαλκά, 56 μολύβδινα κα\ 1
πήλινον, έπλεόναζον δε (ύπήρχον δηλ. νομίσματα έν τοΤς αύτοΐς σύρταις ευρε-
θέντα μή μνημονευόμενα όμως έν τή 3γηορ8Ϊ3, άτε μετά τό 1878, ώς φαίνεται,
προστεθέντα) 68 αργυρά και 276 χαλκά. "Απαντα τά παραληφθέντα ταΰτα νομί-
σματα συνωδεύοντο ίκαστον ΰπό περιγραφικού δελτίου γεγραμμένου διά χειρός του
πρώην νομισματογνώμονος Α. Ποστολά/.α.

Κατά τήν δευτέραν παράδοσιν (13 Σεπτεμβρίου) παρελήφθησαν α') άπαντα τά
νομίσματα τά άποτελοϋντα τήν νέαν σειράν τών χωρών, πόλεων και βασιλέων
του αρχαίου κόσμου, ήτοι 83 χρυσά, 986 άργυρά, 5,469 χαλκά, 186 μολύβδινα
και 5 πήλινα· β') άπαντα τά άποτελοϋντα τήν πρώτην σειράν τών νεωτέρου χρό-
νων, ήτοιβχρυσά, 664 άργυρά 1590 χαλκά κα\ 28 μολύβδινα καΐ γ') άπαντα τά
άποτελοϋντα τήν δευτέραν σειράν τών αύτών νεωτέρων χρόνων, ήτοι 48 χρυσά,
2,721 άργυρά, 2,677 χαλκά και 1 χάρτινον. Και ταΰτα τά νομίσματα συνωδεύοντο
άπαντα ΰπό περιγραφικών δελτίων γεγραμμένων ΰπό τοΰ πρώην νομισματογνώμονος
Α. Ποστολάκα.

Κατά τήν τρίτην και τελευταίαν παράδοσιν (12 Ό/τωβρίου) παρελήφθησαν ά-
παντα τά μετά τάς δύο πρώτας παραδόσεις ΰπολειφθέντα νομίσματα, ήτοι : α') τά
άποτελοϋντα τή^ Ίδιαιτέραν τοϋ Πανεπιστημίου Συλλογήν, τά μνημονευόμενα έν
ταΤς ένιαυσίαις λθ(Όδοσίαις τών εκάστοτε Πρυτάνεων δ') τά κατά τό άκαδημαϊ-
κόν ϊτος 1887-1888 προσκτηθέντα δαπάναις τοϋ Πανεπιστημίου νομίσματα, άτινα
ένεκα τής μετ' ολίγον γενομένης κλοπής τοΰ Μουσείου και τών μετά τήν κλοπήν
συμβάντων δεν έγένετο δυνατόν νά δημοσιευθώσιν έν τή τοΰ έτους έκείνου λογοδο-
σία. Ταΰτα ήσαν 2 άργυρά, 21 χαλκά και 2 μολυβδόβουλα· γ') τά διπλά τής πα-