Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

DOI Page / Citation link:

Overview
Facsimile
Scroll
OCR fulltext
100 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1890. —ΙΟΓΛΙΟΣ

έν τοις θεμελίοις, έν τ?ί δι'όρθοστατών τοιχοδομία και έν τώ βάθρω,
άλλα και έκ του δαπέδου του σηκοϋ. Τ6 δάπεδον δηλ. τοϋτο ήτο
αρχικώς λιθόστρο:>τον, έν ύστερωτέρα δμώς έποχη κατεσκευάσθη επί
τοϋ λιθόστρωτου τούτου εδάφους κοινόν μωσαϊκδν έδαφος, έν τη
κατασκευή τοϋ οποίου έγένετο χρήσις άσβέστου. Κατά την κατα-
σκευήν του μωσαϊκού τούτου φαίνεται δτι έπεχρίσθη και το έσω-
τερικόν του σηκοϋ δι' άσβεστου.

Τάς παρατηρήσεις ταύτας, άς αυτοπρόσωπους ένηργησα έν Λυ-
κοσούρα, άνεκοίνωσα και εις τον εκεί ώσαύτοίς διατρίβοντα προς
σύνταζιν των σχεδίων του ναοϋ Καβερώ, δστις έξ αύτών ό-ρμώμε-
νος συνωμολόγησέ μοι δτι έν τω ναώ δύο οίκοδομητικαι έποχαι
διακρίνονται, μία αρχαιότερα καθ' ην δεν έγένετο χρήσις άσβεστου,
και μία ΰστερωτέρα, καθ' ην ή οικοδομή έγένετο δι' άσβέστου.

Εκτενώς θέλω πραγματευθή τά του ναου τούτου προσεχώς, δτε
θέλω δημοσιεύσει τά ύπδ του Καβερώ γενόμενα σχεδιάσματα,
τάς άνωτέρω όμο:>ς παρατηρήσεις άπδ τούδε έξέθηκα, ίνα μη τυχόν
σύγχυσίς τις έπέλθη ώς προς την έρμηνείαν τών έν αύτώ ευρεθέν-
των άγαλμάτων, τών του Δημοφώντος έργο>ν.

2. Άνασκα,φαΙ έν Άττ&κϊ] (ιδ. σ. 29, 1). Έξηκολού-
θησεν ή άνασκαφη τοϋ παρά τδ Άμ.αρούσεον τύμβου άνευ
αποτελέσματος τίνος μέχρι τοϋδε. Ό άνασκαπτδμενος ούτος τύμ-
βος εϊνε δεδηλωμένος έν τοις ύπδ Κουρτίου και Κάουπερτ χάρταις
της Αττικής διά τοϋ « ΟτοδδβΓ (τΓ3ΒΗ§1 » και κείται παρά τδ
α Φραγκομοναστήρι » πρδς τδ Άμαρούσιον.

Π. Κβδ.

ΆνασκαφαΙ αρχ. Εταιρείας.

3. Διά τών έν Αθήναις παρά τδν ΙΙύργον τών Άνέ-

μ,ων γινομένων άνασκαφών (ιδ. σ. 81 ) άποκαλύπτεται μεγάλη
διπλή στοά, άποτελουμένη δηλ. έκ τοίχου και έκ δύο πρδ τούτου
σειρών κιόνων. Τδ ύπδ της στοάς ταύτης περιβαλλόμενον τετρά-
γωνον εινε πλακόστρωτον. Οί κίονες της στοάς είνε άρράβδωτοι
και κείνται οί πλείστοι κατά χώραν σωζόμενοι κατά τδ ήμισυ πε-
ρίπου τοϋ ύψους αύτών. Εινε δέ τδ οΐκοδόρ,ημα τοϋτο έργον τών
μετά Χριστδν χρόνων.