Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤίΟΝ.— ΕΤΟΣ 1890.—ΙΟΤΛΙΟΣ

όπισθεν δε εις κρωβύλον άπολ/ίγουσαν. Έπί τής κόμης Ιχνη ερυθρού
χρώματος. Τύπος συνήθης, εργασία λεπτή. (Εύρ. Γεν. Έφ. 1499).

2. Είδώλιον πηλινον γυναικός επί κυκλικής βάσεως ΰψ. 0,25.
Ή γυνή Ιστάμενη, φέρει ποδηρη χειτώνα και έπ' αύτοΰ ίμάτιον·
δπερ άνέχει τϊί δεξιά, την άριστεράν έρείδουσα όπισθεν κατά την
όσφύν. Τύπος κοινός. "Ιχνη κυανού χρώματος επί των ενδυμάτων.
( Εύρ. Γεν. Έφορ. 1500 ).

3. Είδώλιον πηλινον γυναικός επί κυκλικής βάσεοος υψ. 0,19,
φερούσης ποδηρη χιτώνα και ίμάτιον από της κεφαλής μέχρι των
γονάτων. Ή δεξιά χειρ κατά τον μαστόν, ή αριστερά κατά την
όσφύν. Τύπος κοινός. (Εύρετ. Γεν. Έφορ. 1501 ).

4. Είδώλιον πηλινον γυναικός υψ. 0,22 φερούσης ποδηρη χιτώνα
μετά διπλοϊδίου. Την δεξιάν εχει κατά τον μαστόν ( κρατούσαν
άνθος ; ) την άριστεράν καθειμένην. 'Επί της κεφαλής πόλος. Τύ-
πος συνήθης. (Εύρ. Γεν. Έφορ. 1502).

5. Είδώλιον πηλινον γυναικός καθημένης επί θρόνου μετ' άνα-
κλίσεως (υψ. 0,27) και υποποδίου. Ή γυνή φέρει ποδηρη χιτώνα
και ίμάτιον καταλεΐπον γυμνόν το ήμισυ του στήθους. Την δεξιάν
χείρα εχει επί του γόνατος, την άριστεράν δε προ του μαστού κρα-
τούσαν τ6 Ίμάτιον (; ) "Εμπροσθεν αυτής, κατά την όσφύν, υπάρχει
ζώον καθήμενον (κύων; ). Το πρόσοοπον είναι άποκεκρουσμένον, ή
κόμη δε περί το μέτο^πον κατά σχήμα διατεταγμένη. "Ιχνη ερυ-
θρού χρωματισμού. Τύπος ουχί ασυνήθης, αρχαϊκός. (Εύρετ. Γεν.
Έφορ. 1503).

6. Είδώλιον πηλινον άρχαϊκόν γυναικός καθημένης επί θρόνου
μετ' άνακλίσεως και υποποδίου, υψ. 0,23. Ή γυνή φέρει στενον
ποδηρη χιτώνα, καλύπτοντα και τάς χείρας, λευκόν δέ και πεποι-
κιλμένον διά διαφόρο>ν κοσμημάτων εν ειδει ταινιών, ώς τά πολ-
λά, ερυθρού και κυανού χρώματος (έξηλειμμένον πολλαχοΰ). Το
άρχαϊκόν πρόσο>πον στέφει εξέχουσα κατά σχήμα διατεταγμένη
κόμη και υπεράνω ταύτης στεφάνη κεκοσμημένη δι' ομοίου κοσμή-
ματος τω του χιτώνος. Ό θρόνος είναι κεκοσμημένος δι' ερυθρών
γραμμών. Τύπος συνήθης. (Εύρετ. Γεν. Έφορ. 1504).

7. Είδώλιον πηλινον ομοίου τύπου τω προηγουμένω, έλασσον
και άνευ σχεδόν χρωμάτων (έξηλειμμένων). (Εύρ. Γ. Έφ. 1505).