Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

114 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1890. — ΑΤΓΟΤΣΤΟΣ

σαν ώς έξής : α') έγένοντο σκαφικαΐ έργασίαι κατά το Ιερόν των
Μουσών το παρά τον Ελικώνα (ιδ. Δελτίον 1888 σ. 182 κ. έ.
και 1889 σ. 86 κ. έ.), αΐτινες ουδέν άξιον λόγου αποτέλεσμα
εσχον β') έξηρευνήθησαν τρία ερείπια εκκλησιών μεταξύ τών χοϊ ■
ρίων Παλαιοπαναγιας και Νεοχωρίου κείμενα. Έν τοϊς έρειπίοις
τούτοις ευρέθησαν είκοσι ενεπίγραφοι λίθοι, έν οίς βάθρον αγάλμα-
τος Άρίστονος Φιλίνου όστις «άριστα έπολιτεύσατο τάς αρχάς πά-
σας ισο^ς και δικαίως έπιτελέσας, ά'γωνοθβτήσας δέ Έρωτίδήων
Μουσηων, Καισαρήων», και έτερον ένεπίγραφον βάθρον αγάλμα-
τος, έν ω γράμμασι τών πρώτων Μακεδονικών χρόν^ον είνε γεγραμ-
μένον τό του ποιήσαντος τεχνίτου όνομα : «5*ώσις· ειτόησβ·»· γ')
έγένετο σκάφη έν τη κοίτη του άπ6 τϊίς ανατολικής του Ελικώνος
κλιτύος και του άλσους τών Μουσών ρέοντος ποταμού εις άπόστα-
σιν δύο περίπου ωρών άπό του άλσους τών Νυμφών και ημισείας
περίπου ώρας μεσημβρινοδυτικώς τών έρειπίων της αρχαίας πό-
λεως Θεσπιών κατά την θέσιν «Γεφΰρι Τοπιτ^ή». Ενταύθα απε-
καλύφθη το ήμισυ περίπου του κρηπιδώματος αρχαίου περιστύλου
ναοϋ, ούτινος σώζονται κατά χώραν έν δυσι στίχοις πέντε κατά
την δυτικήν πλευράν άρράβδωτοι κίονες, σοοζόμενοι είς ύψος 1,33.
Παρά τά έρείπια ταύτα ευρέθη χαλκή λόγχη φέρουσα άρχαϊκήν έπι-
γραφήν « ΤοποΧλονος Ηιβρον », έξ ού δήλον ότι ό άποκαλυφθεις
ναός είνε ναός του Άπόλλο>νος. Παρά δέ τον ναόν τούτον μεσημ-
βρινώς αύτοΰ απεκαλύφθη μεγάλη λιθόστρωτος κρηπίς, ήτις κατε-
σκευάσθη, ώς φαίνεται, Ινα συγκρατ/) το έδαφος κατά τάς πλημ-
μύρας του ποταμού, όστις τό πάλαι θά ερρεε μεσημβρινώς του
ναου· δ') έξητάσθησαν τά έρείπια τριών έκκλησιών έν θέσει «Πα-
λαιοκαραντα» έν οίς ευρέθησαν έπιτύμβιοί τίνες έπιγραφαί και ε')
ήρξατο άνασκαφή έν τοις έρειπίοις τής αρχαίας πόλεο^ς Θεσπιών.

Άνασκαφαΐ αρχαιολογικής Εταιρίας.

4. Εξακολουθεί ή άποκάλυψις του παρά τον ϊΐύργον τών
Άνέμ.ο>ν (ίδ. σ. 81 και 100) ρωμαϊκού οικοδομήματος- έξηκο-
λούθησαν δέ και αϊ παρά τό Αεπυλον έν τω άρχαίω νεκροταφείω
άνασκαφαί (ιδ. σ. 101, 5), ών σπουδαιότερον αποτέλεσμα εινε ή
άποκάλυψις κατά χώραν κειμένου έπιτυμβίου έκτύπου άναγλύφου