57
Auch ein Tro st.
gute Bekannte vun ’r — die Müller'n. Die is zwar aach € Witt-
fraa, awer fe hot's nit so gut wie die Madam Meier; se muß
sich mit ihre vier Rinner arg nach der Deck' schtrecke, un' wääß
oft nit, wo aus un' ein.
Wie neilich die Müller'n der Madam' Meier die Miet' be-
zahlt, do sangt se an zu greine: „Ach Gott, Sannche, was hoscht
De 's doch so gut, un' was bischt De zu beneide'. Guck, mei'
Lewe is doch weiter nix als e' ewige Lascht un' Plog, un' e'
ewig' Rreiz. Meiner Seel', ich kumm aus 'm Schlamassel gar
nit 'eraus!"
„Ja, Rättche", fallt 'r die Fraa Meier ins Mort, „es ist halt
emol so — was will mer mache I Ich sag's jo aach oft selwer —
’s is ungleich verdeckt us dere Weltl Kumm, Liewi, setz' Dich
emol e' bische' newer mich ufs Ranaxee, ich will Der g'schwind
— zum Droscht — e' Gleichnis verzähle': Guck, heit morge', so
um neune 'rum, geh' ich niwwer zum Metzger, for mer e’ Schweine-
ribbche' zum Lrühschtück zu hole. Wääscht De, Liewi, so e'
schään', safiig, durchwachse' Ribbche' un' e' Schöbbel Wei' derzu
— des is alle Dag e' Lewensbedürfnis for mich.
Wie ich jetzt so im Lade' schteh', kummt der Metzgersborsch,
bringt do so nochenanner zwölf Schlange' voll Lewwer- un' Blut-
wärscht 'erei', un' schiebt se in des groß' Regal an der Wand,
— Nachher, wie ich g'rad mit mei'm Schweineribbche' fort will,
kummt der Barsch Widder 'erei', Hot nor ää änzige klääne Schlang',
un' hängt se an e' ganz anner Blätzel uf. Des is mer e' bische'
kurios vorkumme, un'ich sag' zu der Metzgersfraa: „Sie, Madam',
was Hot dann jetzt des zu bedeite', daß die Wärscht do nit aach
hi'gehängt werre' zu de' annere?"
„Ja wisse' Se, Fraa Meier," erklärt mer die Metzgersfraa —
„des is so: Die zwölf Schlange voll, des sin'gewöhnliche Wärscht;
vun dene koscht 's ganz' Pund värzig — un' die do driwwe, des
sin' Ertrawärschtle, do koscht 's Pündel achtzig Penning'. Awer
Se därfe mer's glaawe, Madam Meier, die zwölf Schtange do
— die verkauf ich eher als des ään Schtängel do driwwe!"
„Siehscht De, Rättche, do is mer e' Licht ufgange', un' ich
Hab' so bei mer gedenkt: g'rad' so is des menschliche Lewe —
erscht uf zwölf Schlange' gewöhnliche Worscht kummt aä Schtän-
gelche Extraworscht I Un' wääscht, Liewi, damit muscht De Dich
aach tröschte, denn des muß so sei'! Ich bitt' Dich, denk' emol
driwwer noch — wann alle Leit achtzig Penning sor e' pund
Wärscht ausgewwe könnte, woher sollte dann unser Metzger nach-
her all' die viele' Lrtrawärscht hernemme?"
L. Sommer.
Phantasie uncl Lorge.
jHl uf weißem Zelter von edelftem Blut
^ ‘ Mit goldnem Rüftzeug und lachendem Mut
Jagt durch der Sphären Harmonie
Jauchzend dabin die Pbantafie.
Huf fahlem Holle mit Rufen und Scbrei’n
Die graue Sorge hinterdrein.
Der Laffo fcbwirrt; geknebelt, befiegt
Die Fliehende wieder am Boden liegt.
P. Rathmann.
Auch ein Tro st.
gute Bekannte vun ’r — die Müller'n. Die is zwar aach € Witt-
fraa, awer fe hot's nit so gut wie die Madam Meier; se muß
sich mit ihre vier Rinner arg nach der Deck' schtrecke, un' wääß
oft nit, wo aus un' ein.
Wie neilich die Müller'n der Madam' Meier die Miet' be-
zahlt, do sangt se an zu greine: „Ach Gott, Sannche, was hoscht
De 's doch so gut, un' was bischt De zu beneide'. Guck, mei'
Lewe is doch weiter nix als e' ewige Lascht un' Plog, un' e'
ewig' Rreiz. Meiner Seel', ich kumm aus 'm Schlamassel gar
nit 'eraus!"
„Ja, Rättche", fallt 'r die Fraa Meier ins Mort, „es ist halt
emol so — was will mer mache I Ich sag's jo aach oft selwer —
’s is ungleich verdeckt us dere Weltl Kumm, Liewi, setz' Dich
emol e' bische' newer mich ufs Ranaxee, ich will Der g'schwind
— zum Droscht — e' Gleichnis verzähle': Guck, heit morge', so
um neune 'rum, geh' ich niwwer zum Metzger, for mer e’ Schweine-
ribbche' zum Lrühschtück zu hole. Wääscht De, Liewi, so e'
schään', safiig, durchwachse' Ribbche' un' e' Schöbbel Wei' derzu
— des is alle Dag e' Lewensbedürfnis for mich.
Wie ich jetzt so im Lade' schteh', kummt der Metzgersborsch,
bringt do so nochenanner zwölf Schlange' voll Lewwer- un' Blut-
wärscht 'erei', un' schiebt se in des groß' Regal an der Wand,
— Nachher, wie ich g'rad mit mei'm Schweineribbche' fort will,
kummt der Barsch Widder 'erei', Hot nor ää änzige klääne Schlang',
un' hängt se an e' ganz anner Blätzel uf. Des is mer e' bische'
kurios vorkumme, un'ich sag' zu der Metzgersfraa: „Sie, Madam',
was Hot dann jetzt des zu bedeite', daß die Wärscht do nit aach
hi'gehängt werre' zu de' annere?"
„Ja wisse' Se, Fraa Meier," erklärt mer die Metzgersfraa —
„des is so: Die zwölf Schlange voll, des sin'gewöhnliche Wärscht;
vun dene koscht 's ganz' Pund värzig — un' die do driwwe, des
sin' Ertrawärschtle, do koscht 's Pündel achtzig Penning'. Awer
Se därfe mer's glaawe, Madam Meier, die zwölf Schtange do
— die verkauf ich eher als des ään Schtängel do driwwe!"
„Siehscht De, Rättche, do is mer e' Licht ufgange', un' ich
Hab' so bei mer gedenkt: g'rad' so is des menschliche Lewe —
erscht uf zwölf Schlange' gewöhnliche Worscht kummt aä Schtän-
gelche Extraworscht I Un' wääscht, Liewi, damit muscht De Dich
aach tröschte, denn des muß so sei'! Ich bitt' Dich, denk' emol
driwwer noch — wann alle Leit achtzig Penning sor e' pund
Wärscht ausgewwe könnte, woher sollte dann unser Metzger nach-
her all' die viele' Lrtrawärscht hernemme?"
L. Sommer.
Phantasie uncl Lorge.
jHl uf weißem Zelter von edelftem Blut
^ ‘ Mit goldnem Rüftzeug und lachendem Mut
Jagt durch der Sphären Harmonie
Jauchzend dabin die Pbantafie.
Huf fahlem Holle mit Rufen und Scbrei’n
Die graue Sorge hinterdrein.
Der Laffo fcbwirrt; geknebelt, befiegt
Die Fliehende wieder am Boden liegt.
P. Rathmann.
Werk/Gegenstand/Objekt
Pool: UB Fliegende Blätter
Titel
Titel/Objekt
"Phantasie und Sorge"
Weitere Titel/Paralleltitel
Serientitel
Fliegende Blätter
Sachbegriff/Objekttyp
Inschrift/Wasserzeichen
Aufbewahrung/Standort
Aufbewahrungsort/Standort (GND)
Inv. Nr./Signatur
G 5442-2 Folio RES
Objektbeschreibung
Maß-/Formatangaben
Auflage/Druckzustand
Werktitel/Werkverzeichnis
Herstellung/Entstehung
Künstler/Urheber/Hersteller (GND)
Entstehungsdatum
um 1909
Entstehungsdatum (normiert)
1904 - 1914
Entstehungsort (GND)
Auftrag
Publikation
Fund/Ausgrabung
Provenienz
Restaurierung
Sammlung Eingang
Ausstellung
Bearbeitung/Umgestaltung
Thema/Bildinhalt
Thema/Bildinhalt (GND)