Muzeum Narodowe <Krakau> [Hrsg.]
Rozprawy i Sprawozdania Muzeum Narodowego w Krakowie — 11.1976

Sprawozdania
Bezwińska, Jadwiga: Sprawozdanie z działalności Muzeum Narodowega w Krakowie w latach 1970-1973
Sprawozdanie z działalności
Muzeum Narodowego w Krakowie
w latach

1970—1973

Podobnie jak w poprzednich okresach, na całokształt prac prowadzonych 309
przez Muzeum w latach 1970—1973 złożyło się gromadzenie zbiorów, działal-
ność wystawowa, konserwatorska, naukowo-badawcza, oświatowo-dydak-
tyczna oraz wydawnicza. Prace te wykonywano w trudniejszych niż zazwyczaj
warunkach, przy poważnym zmniejszeniu powierzchni ekspozycyjnej oraz
przy jednoczesnym prowadzeniu spisu z natury, który trwał przez cały oma-
wiany okres i spowodował wyłączenie z toku normalnej pracy muzealnej
wielu pracowników naukowych. W latach 1970—1973 zmniejszyła się nieco
ilość wystaw czasowych organizowanych w pomieszczeniach własnych Mu-
zeum, jednocześnie jednak wzrosła liczba ekspozycji prezentowanych poza
Muzeum w kraju i za granicą. Rozwijała się również nadal współpraca z kultu-
ralnymi instytucjami zagranicznymi, w której wyniku m. in. zorganizowano
dwie wystawy w Wielkiej Brytanii i Japonii. Bogaty był również w tym okresie
dorobek naukowy i popularyzatorski pracowników Muzeum — opublikowano
sporo wyników badań naukowych, opracowano wiele referatów, odczytów
i prelekcji, wygłaszanych podczas imprez organizowanych przez Muzeum
lub na zjazdach, konferencjach i sympozjach odbywających się w kraju i za
granicą.

I. Działalność wystawowa

1. Wystawy stałe

W latach 1970'—1973 nastąpiły zasadnicze zmiany ekspozycji w dwu oddziałach
Muzeum: w Galerii polskiego malarstwa i rzeźby XIX w. w Sukiennicach
(które przeprowadzono po zaniknięciu w dniu 15 stycznia 1970 wystawy
jubileuszowej Akademii Sztuk Pięknych) oraz w Oddziale Zbiory Czartoryskich
na jesieni roku 1972. Ponadto dokonano wielu drobnych zmian w Domu Jana