Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ.—ΕΤΟΣ 1890.— ΜΑΡΤΙΟΣ

ίππων βραδέ(ος βαινόντων, αί μορφαί αμως εικονίζονται άπασαι
άκινητοΰσαι) καΐ έστεμμέναι τάς κεφάλας. Έμπροσθεν των ίππων,
κατ'άντίθετον της πομπή; διεύθυνσιν Ιστάμενη, γυνη κρατούσα
και εις τάς δυο χείρας ανά μίαν δάδα, τ6 δεξιδν άκρον της γραφής
αποτελούσα. Αριστερά δέ, όπισθεν του άρματος, εικονίζεται άνηρ
και γυνη Ιστάμενοι ( ή γυνη όπισθεν του ανδρός). Ό άνηρ, πωγω-
νοφόρος και εστεμμένος την κεφαλήν κισσώ, φέρει άμφίεσιν λευκην
μεν εσωτερικώς, δι' έγκεχαραγμένων καθέτο)ν γραμμών πεποικιλ-
μένην, έξώτερικώς δέ (έν ειδει ιματίου) ΰπέρυθρον μετά σταυ-
ροειδών κοσμημάτων. Τπδ τούς ίππους δυο ιπτάμενα πτηνά,
τά κενά πληροϋντα. Ή γραφή έμπλαισιοϋται δι' εδάφους ξανθοϋ
(τοϋ πηλοϋ), έπι της μελαίνης βαφής του ολου αγγείου. Ύπδ
την άνωτέρω εικόνα, κάτωθεν γραμμής μελαίνης ύποδηλούσης
το έδαφος, στοίχος βοών έν συμμετρία βαινόντ(ον.

Έπι του λαιμού του αγγείου, επίσης έν πλαισίω, εικονίζονται
δυο άντιμέτωποι πωγο^νοφόροι άνδρες προτείνοντες δ μεν το κηρύ-
κειον ό δέ δόρυ. Τούτων δ έ'τερος φέρει άμφίεσιν έσωτερικώς μέ-
λαιναν, πεποικιλμένην δι' αστεροειδών λευκών κοσμημάτων, και
ίμάτιον έρυθρον άπο της κεφαλής, δ άλλος δέ (δ Έρμη:)
εσωτερικώς λευκην και δμοιον Ιμάτιον άπο τοϋ λαιμού όμοίς
δίχα έπι του σώματος πίπτον. Τούτω έ'πονται τρεις γυναί-
κες, ών ή πρώτη κρατεί δόρυ (;) διά της άριστεράς και στέφανον
διά της δεςιάς, αί άλλα ι δύο δέ διά της &ψουμένης άριστεράς στέ-
φανον έξ ανθέων, (ή είκών παριστά πιθανώς την κρίσιν του Πά-
ριδος)- υπεράνω της εικόνος ταύτης στοίχος νησσών συαμετρικώς.
Έπι της βάσεως τοϋ άγγείου, έν πλαισίω έπίοη:, εικονίζονται δύο
Σειρήνες άντιμέτωποι και εκατέρωθεν άνά είς λέων. Κάτωθεν δέ
έκατέρίυθεν κοσμήματος άνθεμιοειδοϋ; άνά μία σϋς. Έπι της ετέ-
ρας, της οπισθίου, ό'ψεως τοϋ άγγείου εικονίζονται έπι τοϋ λαι-
μού μέν, έν πλαισίω, δύο άντίστερνοι λέοντες καθηαενοι έπι τών
οπισθίων, επί της κοιλίας δέ, ώσαύτο^ς έν πλαισίω, μεγάλη είκών
Σειρηνος μετ' αναπεπταμένων πτερών.

Αί γραφαί έπι τοϋ άγγείου τούτου είσίν άρχάίκαί, φυγόπονου
δμο)ς και ώς τά πολλά άμελοϋς χειρός. Έγένοντο δέ δι' έγχαρά-
ξεο^ς τών καθέκαστα έπι ξανθού εδάφους, χρησιμοποιηθέντων τριών

4*