Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

52 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ.— ΕΤΟΣ 1890.—ΜΑΡΤΙΟΣ

χρωμάτων, λευκοΰ, μέλανος καΐ έρυθροϋ σκοτεινού. (Εύρετ. Γεν.
Έφορ. 1355).

2. Άγγεΐον σχήματος άμφορέως ύψ. 0,50 μετά βάσεως υψηλής
διάτρητου εις ορθογώνιους τέσσαρας όπάς. Έπι άπαντος τοϋ αγ-
γείου ύπάρχουσι κοσμήματα γεο)μετρικά φαιοΰ λίαν χρώματος.
Έκ τεμαχίων συγκεκολλημένον. (Εύρετ. Γεν. Έφορ. 1356).

3. Άγγεΐον σχήματος άμφορέως μετά διπλής λαβής έκατέρω-
ρωθεν υψ. 0,62. Κοσμήματα γεωμετρικά· έμπροσθεν δέ έπι τοϋ
λαιμοϋ και της κοιλίας έν πλαισίω ανά δύο άντίστερνοι Σφίγγες,
αρχεγόνου δλως τέχνης. Χρώμα έρυθρον καΐ μέλαν άτέχνως έφαρ-
μοσθέν. (Εύρετ. Γέν. Έφορ. 1357).

4. Μέγα άγγεΐον σχήματος άμφορέως, μετ' ευρείας κοιλίας ΰψ.
0,50. Έπι της μιας μεν δψεως του άγγείου εικονίζεται έν πλαι-
σίω εδάφους έρυθροϋ, της λοιπής επιφανείας αΰτοϋ μέλαινης ούσης,
ή έξης μελανόμορφος παράστασις: Σάτυρος πο)γο)νοφόρος μετά
μακρών ώτων και ρινός επιμήκους, υπερφυσικής, και έξωγκωμένων
οφθαλμών, μορφής, ένί λόγω, τερατώδους, άτε εχο>ν έκτος της ούρας
καΐ πόδας ΐππου, έπιβαίνων ασελγώς φορβάδος η ήμιόνου, η"ν
κρατεί δια της δεξιάς έκ τοΰ οπισθίου μηροΰ, έν ω διά της αρι-
στεράς έλκει την άνεστραμμένην κεφαλήν τοΰ ζώου, έκ τής κάτω
σιαγόνος κρατών αύτην, προς το πρόσωπον αύτοΰ. Ή εΐκών κατα-
λαμβάνει άπασαν σχεδόν την έμπροσθεν δψιν τής κοιλίας τοϋ άγ-
γείου (ύψος Σατύρου 0,30 μ.) γεγραμμένη ούσα έπι κεχαραγμένου
περιγράμματος, όπερ καθιστή μάλλον εύδιάκριτον λευκή βαφή λίαν
λεπτώς έπι τής έγχαράξεως τεθείσα. Α'ι μορφαι είναι μέλαιναι
άπασαι, έκτος τοϋ προσώπου τοϋ Σατύρου και τοΰ λαιμοϋ ( μετά
τής κεφαλής ) τοΰ ζώου, άτινα εΐσί χρώματος έρυθροϋ βαθέος.

Έπι τής ετέρας ό'ψεως τοΰ άγγείου, έπίσης έν πλαισίω εδάφους
έρυθροϋ (τοΰ πηλοΰ), εικονίζονται αντιμέτωποι δύο μαχητά! έν
πληρει πανοπλία, διασταυροΰντες (;) τά δίπλα αυτών δόρατα.
Έπι τής άσπίδος τοΰ ένδς (διότι ό έ'τερος κρατεί, ένεκα τής θέ-
σεως αύτοϋ, την άσπίδα του ούτως, ώστε φαίνεται ή έσωτερικ/)
αυτής ό'ψις) εικονίζεται προτομή ίππου. Και ή εΐκών αύτη είναι
γεγραμμένη μέλανι και έρυθρώ χρώματι έν κεχαραγμένω περιγράμ-
ματι λευκώ—υψος μορφών 0,29. Το άγγειον συνεκολλήθη έκ τε-