Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

ΑΡΧ. ΔΕΛΤ.— ΕΤΟΣ 1890.—ΝΟΕΜΒΡ. χα\ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 165

Τά έκ των έν Λυκοσούρα ύπα τής Γεν. Εφορείας ένεργη-
θεισών ανασκαφών γλυπτά, λείψανα των εν τω ναώ της Δεσποίνης
ύπό του Παυσανίου (VIII,37) μνημονευομένων άγαλμάτο^ν, ήτοι :
α') κολοσσιαία γυναικεία κεφαλή, πεπλοφόρος, έχουσα την κόμην
ταινία περιδεδεμένην β') ετέρα γυναικεία κεφαλή, κολοσσιαία και
αυτή, μικρότερα ομως της προηγουμένης· γ') ανδρική πο)γωνοφό-
ρος κεφαλή κολοσσιαία μετά μέρους του θώρακος του αύτοΰ περί-
που μεγέθους, ού και ή προηγουμένη· δ') μέγα τεμάχιο ν ενδύματος
(μήκος 1,10 πλ. 0,35 πάχ. 0,2 0) κατάκοσμον άναγλύπτοις μορφαΐς.
Έν αύτώ δηλ. εικονίζονται γυναικεΐαι και άνδρικαι μορφαί μετα-
μεμορφωμέναι εις διάφορα ζώα (κριόν, ονον, "ίππον κτλ.), Νηρηίς
επί θαλασσίου τέρατος, γυναικεΐαι πτερωται μορφαί, ών μία κρα-
τεί λαμπάδα, δέλφινες, άετός και άλλα πτηνά* ε') πέντε μικρομε-
γέθεις γυναικεΐαι μορφαί (τών δύο σώζεται και ή κεφαλή), ών το
κάτωθεν τής κοιλίας μέρος εϊνε φολιδωτόν και διαχωρίζεται εις δύο
ό:ιζοντ!ως δεξιά και αριστερά διευθυνόμενα τερατόμορφα ίχθυοειδή
ή όφειοειδή σκέλη· τήν μίαν χείρα έχουσι ταύτα ήνο:>ρθωμένην και
τήν έτέραν καθειμένην ύπεβάσταζον δε μικρόν τι περιφερές πράγ-
μα, έφ' ού θά εκείτο άλλο τι. Φαίνεται ότι θά έχρησίμευον ώς στη-
ρίγματα θρόνου ή ώς πόδες τραπέζης ή ώς άλλο τι παραπλήσιον
ς') πολλά τεμάχια μορφών και ιματίοον κολοσσιαίων αγαλμάτων.
(Εύρετήριον Γεν. Εφορείας 1719).

ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

— Έ θ ν ι κ ό ν Μ ο υ σ ε ϊ ο ν : Α'ι εν τω Έθνικώ Μουσείω γενόμενα ι έργασίαι
Οπό του Γενικού εφόρου προς κατάταξιν τής Συλλογής τών γλυπτών έξηκολούθησαν
καθ' όλον τό ?τος αδιαλείπτως. Συγχρόνως ή'ρξατο και ή έκτύπωσις του Καταλό-
γου έξ άρχής· ίχουσιν ηδη έκτυπωθή 15 τυπογραφικά φύλλα περιέχοντα ε'ν όλω
γλυπτά ύπ' άρ. 1—316. Ό όλο; κατάλογος, θά ΰπερβή τα 40 τυπογραφ. φύλλα. ■

— Σ υ λ λ ο γ ή Αιγυπτιακών Αρχαιοτήτων. ?Η ΰπό του φιλο-
γενοΰς Ιωάννου Δημητρίου, του ε'κ Λήμνου, οωρηθεΐσα τώ 'ΕΟνικω Μουσείο)
Συλλογή Αιγυπτιακών Άρχαιοτήτούν, ή μέχρι τοΰδε έν τώ Μετσοβείο) Πολυτεχ-
νίω προσωρινώς τοποθετημένη, κομίζεται λίαν προσεχώς έν τω Μουσείο)- τούτο),
•να κατατεθή οριστικώς έν αύτώ. Τά τής τοποθετήσεως τής Συλλογής -ταύτης έκα-
νονίσθησαν δια Β. Διατάγματος άπο 28 Σεπτεμβρίου, λήγοντος 'έτους.·