Verein für Nassauische Altertumskunde und Geschichtsforschung [Hrsg.]
Annalen des Vereins für Nassauische Altertumskunde und Geschichtsforschung — 8.1866

Nebe, August: Aus: Johannes Heidfeld "Sphinx theologico-philosophica"
Zitierlink:
Aus:
Johannes Heidfeld „Sphinx theologico-
pliilosophica?
In dem 2. und 3. Hefte des ersten Annalenbandes hat der um
die Nassauische Geschichte hochverdiente Vogel aus der „Sphinx theo-
logico-philosophica“ des bekannten Johannes Heidfeld ein interessantes
geographisches Räthsel mitgetheilt: in dieser bei Lebzeiten ihres Ver-
fassers neun Mal aufgelegten Sphinx steht noch gar manches, was
der Vergessenheit entrissen zu werden verdient. Ich will hier nur
auf drei Notizen aufmerksam machen.
1) S. 1273 u. folg, theilt Heidfeld aus dem Dillenburger Archive
folgenden sog. Butterbrief mit.
Venerabili in Christo patri, Dei gratia Archiepiscopo Mogunti-
nensi, vel ejus vicario in spiritualibus, Philippus miseratione divina
Episcopus Portuens. salutem et sinceram in Christo caritatem. Ex
parte nobilis Johannis, Comitis de Nassau etc. ac domini oppidorum
de Zehgen (Siegen) et de Freudenberg ac castri Ghynsberg, nec non
locorum eis annexorum ac hominum utriusque sexus oppidorum et
locorum praedictorum nobis oblata petitio continebat, quod cum ipsi
regionem frigidam inhabitent, ubi oleum olivarum non crescit, nec
pisces nisi pauci habentur in oppidis et locis praedictis ac etiam in
aliis adiacentrbus, oleumque et pisces eiusmodi aliunde absque magna
difficultate haberi non possint et propterea homines, bidem habitan-
te, diebus quadragesimalibus et aliis diebus jejunalibus famem et pe-
nuriam patiuntur, adeo quod eorum corpora absque esu lacticiniorum
commode sustentare non valent. Quare supplicari fecerunt humiliter
dicti, exponentes eis eorumque posieris et successoribus super his per
sedem Apostolicam de opportuno remedio misericorditer provideri: nos
igitur attendentes, quod necessitas non est sub lege, authoritate Do-
mini Papae, cujus primarie curam gerimus, et de eins speciali man-
dato super hoc vivae vocis oraculo nobis facto, circumspectioni vestrae