Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 6.1890

ΑΡΧ. ΔΕΛΤ.— ΕΤΟΣ 1890.—ΝΟΕΜΒΡ. κα\ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 161

ίερου τίνος πλησίον που εκεί ευρισκομένου. "Οπο:>ς δήποτε το πράγμα
είνε άκατανόητον.

Ταΰτα έν συντόμω τά εξαγόμενα της μικρας εκεί γενομένης
έρεύνης, ητις άλλοις δεν δύναται νά θεο>ρηθ/ί και επαρκής, καθόσον
ένεκα του χειμώνος και των υίετών αί έργασίαι δεν ήδύναντο νά
έξακολουθ/,σίοσιν έπι μακρότερον χρόνον.»

Άνασκαφαι αρχαιολογικών Σχολών.

2. Αι ύπο της αγγλικής Σχολής ένεργούμεναι έν Μεγα,λου-
«0λε& άνασκαφαι (ιδ. σ. 49,2 ) διεκόπησαν κατά τάς άρχάς
Δεκεμβρίου. Άπεκαλύορθησαν δε δι' αύτών θεμέλια μεγάλης στοάς
δωρικοϋ, ώς φαίνεται, ρυθμού, ϊσως της Φιλιππείου Στοάς (Παυ-
σανίας 8, 30, 3), και παρ' αύτήν θεμέλια ετέρας στοάς μικροτέρας·
ευρήματα ομο^ς επιγραφικά η γλυπτικά δεν έγένοντο.

Άνασκαφαΐ αρχαιολογικής Εταιρείας.

3. Έξηκολούθησαν μέχρι τέλους Δεκεμβρίου αϊ ύπο τής Εται-
ρείας ένεργούμεναι άνασκαφαι έν Αθήναις παρά τον Ούργον
των Ανέμων (ΐδ. σ. 81 ), διεκόπησαν δέ αί έν Μυκήναες
(ιδ. σ. 134,3).

Διά τών έν Μυκήναις άνασκαφών άπεκαλύφθησαν έντος της Α-
κροπόλεως θεμέλια οικιών τής μυκηναίας έποχής ή και όλίγσν ύστε-
ρωτέροον χρόνων, κοινής κατασκευής. Έντος ένος δωματίου τών
οικιών τούτων ευρέθησαν διάφορα χαλκά πράγματα έν σειρά, ήτοι
πέντε πελέκεις άμφίστομοι, οκτώ εργαλεία σφηνοειδή, δεκατρία
μαχαίρια δρεπανοειδή και περίεογόν τι πράγμα έχον σχήμα έγ-
χειριδίου μετά λαβής, ου ό'μως ή λεπίς είνε παχυτάτη και ούχι
αιχμηρά. Απεκαλύφθη και όδος άνωφερής άπο χής Πύλης τών
λεόντοίν είς τά υψηλότερα μέρη της Άκροπόλεο^ς άγουσα, άποτε-
λουμένη ές έπαλλήλων στρ(ομάτο)ν έκ μεγάλο^ν έναλλάξ και μι-
κρών λίθων συγκειμένων παρά την άνάβασιν ταύτην άπεκαλύφθη
δεξαμενή και ευρέθησαν και χαλκά τινα εργαλεία. "Αλλων δέ τινο^ν
γενομένου εύρημάτοιν μνημονευτέον χαλκοΰν άνδρικον άγαλμάτιον