Deutscher Altphilologenverband [Hrsg.]
Mitteilungsblatt des Deutschen Altphilologenverbandes — 9.1966

Nr. 1
Conventus Latinis Litteris Linguae Fovendis!
Oberstudiendirektor i. R. Professor Dr. Breithaupt †
Excutiet atque explicabit Hector Paratore quatenus ad cultum omnium gentium
conformandum, ad humanitatem constituendam nostrae aetatis hominum, Latinitas
valuerit valeatque usque.

Renuntiabit Robertvs Schilling quas rationes ad Latinam linguam docendam
huiusce aetatis gentes in usu habeant potioresque ducant, praesertim Francogalli.

De huiusmodi propositione singillatim pertractabunt, ad suam quisque nationem
quod attinet, ex ordine Americae Septemtrionalis foederatarum civitatum civis Bona-
micvs Actensis, Britannicae nationis Vilelmvs Stvart Magvinness, Germanicae vero
Carolvs Bvechner, Hispanicae Iosephvs Jimenez Delgado, Italicae Petrvs Ferra-
rino, Sarmaticae Iacobvs Borovskij, Suetiae denique nationis Iosephvs Svennvng.

Renuntiabit Casimirvs Kvmaniecki quae intra hos sexaginta quinque nostri saeculi
annos de Latinis litteris sint scripta.

Quam propositionem singillatim explicantes quinque qui sequuntur oratores ex or-
dine pertractabunt Iacobvs Devoto opera eorum percensens qui Latinorum scriptorum
linguam et sermonem praecipue perpenderunt; Petrvs Grimal eorum qui ad poetarum
et prosae orationis auctorum vim atque artem illustrandum operam navaverunt; Scae-
vola Mariotti eorum qui veterum opera edenda curaverunt; Alexander Ronconi
eorum qui Latinis litteris, philologa ratione praesertim adhibita, rem egerunt.

Renuntiabit Vergilivs Paladini quae recentioribus temporibus et praecipue sep-
tuaginta his annis Latine, sive prosa oratione, sive versibus, sint condita.

De qua re tamen Hamletvs Tondini, J. H. Waszink et Alfonsvs Traina dicent,
cum eorum alius post alium disputaturus sit de Certamine Vaticano, de Certamine
Hoeufftiano, de Ioannis Pascoli carminibus.

Renuntiabit Antonivs S. R. E. Cardinalis Bacci quatenus possint huius temporis
inventa et excogitata Latine significari.

Rem praeterea Hamletvs Tondini et Iosephvs Maria Mir pertractabunt, quorum
alter docebit quemadmodum Latine reddendae sint eae dictiones quarum verba quidem
nova sunt, sed vis veteribus Latinis scriptoribus cognita sane erat; alter vero qua ra-
tione sint in Latinum sermonem convertendae vernaculae voces technicorum inventa
significantes atque vocabula a studiis scientiae cognitionisque invecta.

Renuntiabit denique Gvarinvs Pacitti quae Institutum Romanis studiis provehen-
dis contulerit, effecerit, quaeque sit perfecturum ut colatur utque reviviscat Latinitas.
De Certamine Capitolino praeterea idem pertractabit orator.

Oberstudiendirektor i. R. Professor Dr. Breithaupt f

Im Alter von 77 Jahren verstarb am 12. Dez. 1965 in Freiburg Oberstudiendirektor
i. R. Professor Dr. Max Breithaupt, der Ehrenvorsitzende des DAV. Während seiner
langen Dienstzeit war er an verschiedenen Gymnasien Badens tätig und ist so vielen
Menschen unseres Landes in Erinnerung. Er war ein begeisterter Vertreter der klassi-
schen Bildung und verband ausgezeichnete Kenntnisse mit der Fähigkeit, auch andere für
seine Ziele und Gedanken zu begeistern.

Schon in sehr frühen Jahren — er war noch keine vierzig Jahre alt - wurde der junge
Philologe als Direktor mit der Leitung des Gymnasiums in Tauberbischofsheim betraut;
später leitete er das Gymnasium in Konstanz. Da er als überzeugter Katholik den
Machthabern des Dritten Reiches unbequem war, wurde er von der Leitung des Kon-
stanzer Gymnasiums abberufen und versah bis zum Jahre 1945 seinen Dienst als Pro-
fessor am Friedrich-Gymnasium in Freiburg. Nach dem Zusammenbruch stellte er sich
mit ungebrochener Tatkraft dem Wiederaufabu des humanistischen Gymnasiums zur