Modus: Prace z historii sztuki — 17.2017

Dworzak, Agata: Jubileusz osiemdziesięciolecia urodzin Profesora Adama Małkiewicza
Laudacja ku czci Profesora Małkiewicza wygłoszona przez Lwa Oratora
(Piotra Krasnego):

Leo Narrator:
Currus aureus scientiarum gloriae a Pictura,
Sculptura et Architectura yectus; id est laus
Professoris Adami Małkiewicz, octagesimo
eius anniyersario celebrata.
Leo Orator:
Pontifice Maximo Francisco Annum Mi-
sericordiae celebrante, Praeside Comissionis
Europeae Ioane Claudio Juncker Unionem
Europaeam ad unitatem cogente, Praesi-
dente Periurio Andrea Duda Serenissimam
Republicam Polonorum (infasti yoluntate
electorum) gubernante, Rectore Magnifico
Adalberto Nowak Almam Uniyersitatem
Iagiellonicam ducente, Directrice Theresia
Rodzińska-Chorąży Institutum Historiae
Artium diligenter curante, Directore An-
drea Betlej Musaeum Nationalem Cracovi-
ensem vix tandem ordinante, Praeaside Io-
anna D ar anowska-Łukaszewska Societatem
Historicum Artium vivum sustentarente,
et modella Anja Rubik in locis yestimen-
tis exhibendis regnante, Anno Domini bis
millesimo decimo sexto, feria sexta antę
dominica Laetare, id est die ąuarto men-
sis Martii, domi Instituti Historiae Artium
Uniyersitatis Iagiellonice, congregati sunt
amici, collaboratores, discipuli, collegae, et
fanatici mentales Domini Professoris Adami
Małkiewicz ut celebrent octogesimum an-
niyersarium navitatis Eius, atque magnas
operas Eius honorent et laudent.
Idcirco statutum erat diploma gratulatorium
esse paratum, charta pulcherrima elegan-
tissime inscriptum, et tuba turpisima sed
usu Uniyestitatis concordi impositum. Hoc
diploma cum lagoenam potionis, quam Ve-
tus Romania yocantur, pittacio nigro distin-
ctam, et ab omnis Italiam saepe yisitantibus
amatam, in Professoris yenrabiles manus
ponimus.

Lew Narrator:
Rydwan złocisty chwały nauk przez ma-
larstwo, rzeźbę i architekturę popychany,
czyli pochwała Profesora Adama Małkie-
wicza w osiemdziesięciolecie Jego urodzin
rozgłoszona
Lew Orator:
Kiedy papież Franciszek celebrował Rok
Miłosierdzia, Prezydent Komisji Europej-
skiej Jean-Claude Juncker utrzymywał Unię
Europejską w jedności, Prezydent Andrzej
Duda z woli ludu przewodził Najjaśniejszej
Rzeczypospolitej Polskiej, Jego Magnificen-
cja Rektor Wojciech Nowak kierował ży-
ciodajnym Uniwersytetem Jagiellońskim,
Dyrektor Teresa Rodzińska-Chorąży opie-
kowała się troskliwie Instytutem Historii
Sztuki, Dyrektor Andrzej Betlej robił porzą-
dek w Muzeum Narodowym w Krakowie,
Prezes Joanna Daranowska-Łukaszewska
utrzymywała przy życiu Stowarzyszenie Hi-
storyków Sztuki, a modelka Anja Rubik kró-
lowała na wybiegach modowych, w Roku
Pańskim 2016, w piątek przed niedzielą
śródpostną, to jest czwartego dnia miesiąca
marca, w siedzibie Instytutu Historii Sztu-
ki Uniwersytetu Jagiellońskiego zebrali się
przyjaciele, współpracownicy, uczniowie,
koledzy i psychofani Pana Profesora Adama
Małkiewicza, aby świętować osiemdziesiątą
rocznicę Jego urodzin i Jego wielkie dzieła
uczcić i wysławiać.
Postanowiono zatem, że dyplom gratulacyjny
zostanie przygotowany, na papierze pięknym
elegancko wypisany i w tubę obrzydliwą, ale
dostosowaną do zwyczajów Uniwersytetu
włożony. Ten dyplom wraz z butelką brandy,
która jest zwana Vecchia Romagna, czarną
etykietą oznaczona i przez wszystkich od-
wiedzających często Włochy bardzo łubiana,
w czcigodne ręce Profesora składamy.

JUBILEUSZ OSIEMDZIESIĘCIOLECIA URODZIN PROFESORA ADAMA MAŁKIEWICZA