Modus: Prace z historii sztuki — 16.2016

Zasady opracowania tekstów
Zasady
opracowania tekstów

modus
prace z historii sztuki
xvi, 2016

1. Prosimy o dostarczenie tekstu w formie cyfrowej (na cd lub drogą mailową)
oraz jednego egzemplarza wydruku (czcionka Times New Roman ce, 12 pkt., po-
dwójna interlinia, marginesy 2,5 cm). Ponadto prosimy o dołączenie streszczenia
artykułu (objętość maks. 2 znormalizowane strony maszynopisu), przeznaczonego
do tłumaczenia na język angielski. W uzasadnionych przypadkach jest możliwe
opublikowanie streszczenia w innym języku kongresowym, pod warunkiem dostar-
czenia takowego przez autora artykułu (w tym przypadku Redakcja oraz Wydawca
nie ponoszą kosztów tłumaczeń).
2. Ilustracje powinny być dołączone w osobnym katalogu (formaty: jpg, tif,
cdr), ponumerowane i opatrzone podpisami oraz określeniem źródła pochodzenia
lub nazwiskiem autora, zaś w tekście artykułu powinny się znaleźć odsyłacze do
ilustracji. Autor zgłaszający tekst jest zobowiązany dostarczyć Redakcji czasopisma
pisemną zgodę właściciela praw autorskich zdjęć dołączonych do tekstu na ich
wykorzystanie zgodne z treścią umów zawartych z autorem publikacji.
3. Opracowanie aparatu naukowego. Począwszy od tomu czternastego czaso-
pisma zostanie przyjęty następujący system opracowania przypisów:
■ Książka: inicjał imienia i nazwisko autora (antykwą), tytuł książki (kursywą),
miejsce i rok wydania, numery stron (należy podawać zakresy stron i nie należy
stosować zapisu: „s. 4 i n.” itp.).
■ Artykuł z czasopisma: inicjał imienia i nazwisko autora (antykwą), ty-
tuł artykułu (kursywą), tytuł czasopisma (antykwą w cudzysłowie), numer
tomu/rocznika (cyframi arabskimi z użyciem powszechnie stosowanych skró-
tów t./R.), rok, ewentualnie numer/zeszyt/część (w wypadku, gdy paginacja nie
jest wspólna w ramach jednego rocznika), dokładne numery cytowanych stron.
■ Artykuły w wydawnictwach zbiorowych (materiały pokonferencyjne, zbiory
studiów, księgi pamiątkowe): inicjał imienia i nazwisko autora (antykwą), tytuł arty-
kułu (kursywą), [w:] tytuł książki (kursywą), inicjał imienia i nazwisko redaktora
(antykwą, poprzedzone skrótem: red.), miejsce i rok wydania, dokładne numery
cytowanych stron.