Rocznik Historii Sztuki — 44.2019

SPIS TREŚCI

Od Redakcji . 5
Jakub Adamski (Uniwersytet Warszawski) - An allusion to a cathedral in a rural
foundation? On the iconography of the architecture of the sixteenth-century
parish church in Brochów . 7
Namiastka katedry w dobrach rycerskich? O ikonografii architektury
szesnastowiecznego kościoła parafialnego w Brochowie . 26
Aleksander Stankiewicz (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego) - Budowle
„grupy tarłowskiej” a rzymska architektura sakralna początku XVII wieku . 27
Buildings from the “Tarłów group” and Roman sacred architecture
from the beginning of the seventeenth century . 48
Mikołaj Getka-Kenig (Uniwersytet Jagielloński) - Pałac Andrzeja Deskura
w Sancygniowie a problem upamiętniania wielkich rodaków na elewacjach
rezydencji ziemiańskich w Królestwie Kongresowym . 49
Andrzej Deskur’s pałace in Sancygniów, and the problem of honouring great
countrymen on the frontages of landowners’ residences in Congress Kingdom . 71
Łukasz Kiepuszewski (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) - Morandi i Chardin.
Obraz jako metafora procesu twórczego . 73
Morandi and Chardin. Image as a metaphor of the creative process . 88
Agata Starownik (Uniwersytet Warszawski) - „Śmiertelny Król nad wiekami”.
Jezus - Bóg w historii w Albumie Orbis II Cypriana Norwida . 89
“Mortal King of the centuries” - Jesus - God in history from the “Album Orbis II”
by Cyprian Norwid. 110
Andrzej Pieńkos (Uniwersytet Warszawski) - Cyprien Godebski et sa position
inter-nationale à Paris à l’epoque de Gautier et de ... Bourdelle . Ill
Cyprian Godebski and his international career in Paris in the Age of Gautier
and... Bourdelle . 123
Cyprian Godebski i jego między-narodowa pozycja w Paryżu w epoce Gautiera
i... Bourdelle’a . 124
Agata Wójcik (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) - The Society for Polish Applied
Art versus the Vienna Workshops - an attempt at comparison. Stylistic analogies
in furniture and interior design . 125
Towarzystwo Polska Sztuka Stosowana — Warsztaty Wiedeńskie. Powiązania ideowe
i stylowe . 138