Archiv für die Geschichte der Stadt Heidelberg: eine Vierteljahresschr — 1.1868

XXXIII. Das Turnier zu Heidelberg

füren oder brauchen, dann ime zum Thurnir zugelassen ist, von den
jhenen darzu geordnet zubesehen, welche man zulassen sol, und eyns
jegklichen schwerdt, sollen mit den Cleinetten oder theylhelmen, uff
das Hauß zu den: theyl getragen werden, die alsdann zu besehen
und zeychnen, und welches nit gezeichnet ist, sol bei des Thurnirs
straff nit zugelassen werden.
Und so nmn gethurnirt hat und uff bläst, so mag eyn jegklicher
sein schwerdt ziehen und gegen sein Thurnirßgenossen versuchen,
sein Eleinet abzuhaven, mit dem er sich vermag, und das selbig
an niemandts da er bloß ist, mit Stechen oder hauen brauchen, und
nit anderst.
Es sol auch keyner, so zu dem Thurnir reiten würdet, eynichen
Unwillen, so er mit eynem andern hat, in dem Thurnir sürnemen,
sonder alleyn zu Thurnirn umb die Artickel hie vorgeschrieben, denen
nach zu handeln, und nit anderst in keynerley weiß.
Welcher der obgemelten stück eyns oder mer, der man im Thurnir
nit gebrauchen, noch keyner gegen den andern sürnemen sol, über-
füre und verbreche, des selben Roß und zeug sol verlorn, und in
den theyl verfallen sein, auch von allen Fürsten, Grauen, Herrn,
Rittern und Edlen veracht und von ihnen verschmecht werden.
Ob sich auch begab, das eyner geschlagen würde, der vermeyndt
das im unnrecht geschehe, der mag den oder die jhenen die in ge-
schlagen hettem sürnemen, für eynen der viern im blat getragen, auß
dem lannd derselb oder dieselben weren, darumb erkennen zu lassen,
der dann zwen oder vier unpartheylich zu im nemen sol, und wie
derselb von den viern, mit dem so er zu im nympt, darumb iren
entscheyd thun werden, dabei soll es auch stracks bleiben, und dem
Nachkommen, jedoch sollen diese zween Artickel steen, uff Verbesserung
der andern auß den vier landen.
Item die zu dem Thurnir reitten wöllen, sollen
sich dieser ordnung halten.
Es sol eyn Fürst drei knecht haben, Eyn Graue oder Freiherr
zwee, Eyn Ritter oder eyn Edelknecht eynen.

3") Kleinod d, h. Abzeichen der Familie, oder der Gesellschaft.