Atti della Società di Archeologia e Belle Arti per la Provincia di Torino — 2.1878

Claretta, Gaudenzio: Breve notizia sul vasellame e sulle gioie dei duchi di Savoia alla metà del secolo XV

ARCHEOLOGIA E BELLE ARTI

desuper. Item duodecim tacie deaurate (i). Item duodecim
tacie argentee non omnino deaurate (2). Item duo magni
fìascones deaurati signati sole et armis ducis Sabaudie. Item
tres parvi canirelli cantarelli argentei coniuncti in una massa
et una furcula in medio illorum inclusa. Item una patella
argentea ad carbones prò calefaciendo lectum. Item tres
auree corone cum multis pretiosis margaritis ad coronam
papalem pertinentes incluse et sigillate (3). Item unum colla-
rium aureum cum margaritis preciosis stipatum edam in-
clusum et sigillatum. Item duo collana aurea et unum monile
aureum cum preciosis margaritis stipata inclusa et sigillata.
Item unum collarium cum preciosis margaritis inclusum et
sigillatum. Item unum monile aureum cum duabus magnis
perlis duobus adamantibus et balasiis (4) preciosis.

In quorum omnium robur et euidens testimonium Nos
magister civium et consulatus basiliensis secretum sigillum
nostrum et nos Johannes Champion Guillelmus de Villarse
Jacobus Maynerii, Petrus Rui Lufft decanus et Johannes Gf-
femburg miles procuratores principum predictorum supra-
dicti et quilibet nostrum sigillum suum proprium presentibus
appendi fecimus et illas triplicari. Quarum quidem litterarum
quelibet partium ex nobis predictarum unam retinuerunt.

Datum et actum Basilee die sabati octava mensis iulii
anno a nativitate domini millesimo quadringentesimo qua-
dragesimo septimo. Cum autem in dictis literis cautum
existat quod nos contenta et conclusa nomine nostro in
eisdem per licteras nostras patentes ratifficare ac magistro

(1) Con tal numero vengono pure indicate fra le suppellettili di
Amedeo Vili tazze, di cui sei ornate di ghirlande e bilancelle, e sei di
una figura tenente una cetra, e del peso di 38 marchi.

(2) Forse altre dodici tazze indicate pure fra le spettanti a quel
Duca, e che avevano nel piede figure rappresentanti i dodici mesi del-
l'anno, e del peso di 150 marchi.

(3) Il prezioso triregno di Felice V. Sic transit gloria mundi!

(4) Balasius balascus carbunculus, cuius rubor et fulgor dilatiores
sunt. Italis balascio, Gali. Balais vel Rubis,