Modus: Prace z historii sztuki — 4.2003

Kronika Instytutu za rok 2002
2. Prof. Klementyna Żurowska odbiera z rąk prorektora UJ prof. Andrzeja Chwalby medal
„Zasłużony dla Uniwersytetu Jagiellońskiego", fot. Michał Śmidowicz

prowadzonej przez redaktorkę tomu Annę Adam Budak) odbyła się współorganizowa-

Baranową, uczestniczyli: Wojciech Bałus, na przez IHS dyskusja panelowa Models of

Tadeusz Chrzanowski, Tomasz Gryglewicz, curatorial education. Between art history

Jacek Waltoś i Marta Wyka. Po części ofi- and art practice. Moderatorem dyskusji był

cjalnej zgromadzeni wysłuchali impresji mu- prof. Piotr Piotrowski (Uniwersytet A. Mic-

zycznych Jadwigi Mehofferowej w wykona- kiewicza w Poznaniu), a udział w niej wzię-

niu Pawła Grzebienia, a następnie dyskuto- li: Andrew Brighton, Joshua Decter, Andrea

wali w czasie poczęstunku, przygotowanego Fraser, Suzanna Milevska, Barbara Steiner,

przez restaurację „U Ziyada". Adam Szymczyk, Jan Verwoert. Dyskusja

• W dniu 5. 06. na uroczystym wieczo- koncentrowała się na problemie modelu ku-
rze w Hotelu Copernicus Prof. Lechowi Ka- ratora sztuki nowoczesnej, historyka sztuki
linowskiemu wręczono Księgę Pamiątkową i krytyka. Omawiano także zagadnienia do-
pt. Magistro et Amico amici discipuliąue. tyczące współpracy kuratora z artystą. Po-
Lechowi Kalinowskiemu w osiemdziesię- nadto spotkanie to miało na celu zapoznanie
ciolecie urodzin. W spotkaniu wzięli udział środowiska krakowskiego z problematyką
przedstawiciele władz Uniwersytetu Jagieł- studiów kuratorskich - dynamicznie rozwi-
lońskiego oraz licznie zgromadzeni przyja- jającego się kierunku, łączącego wizję teo-
ciele i uczniowie Profesora. retyczną z zakresu historii sztuki z praktyką

• Dnia 23.10. w ramach międzynarodo- krytyka sztuki.

wej konferencji Polifonia głosów. Wspólcze- • W dniu 26. 10. w Kopalni Soli w Wie-

sne praktyki i strategie kuratorskie (kurator liczce w Komorze Warszawa miała miejsce