Modus: Prace z historii sztuki — 4.2003

Kronika Instytutu za rok 2002
larstwo pejzażowe a szkolnictwo artystyczne
w Polsce (do roku 1939).

(Promotor prof. Barbara Miodońska) Ka-
tarzyna Płonka-Bałus, „Vie du Christ [et] La
Vengance de Notre Seigneur Jhesu Christ".
Zagadnienia funkcji, treści i stylu miniatur
rękopisu 2919 w Bibliotece Czartoryskich.

• Prace magisterskie obronione

(Promotor dr hab. Wojciech Bałus) Blan-
ka Antoniewicz, Między teorią a praktyką.
Działalność Józefa Łepkowskiego w zakre-
sie ochrony i inwentaryzacji zabytków na
tle epoki. - Irena Buchenfeld, Ścienne ma-
larstwo sakralne Jana Bukowskiego. - Pa-
trycja Cembrzyńska, Oblicza karykatury
w portretach imaginacyjnych Władysława
Hasiora. - Izabela Jarosz, Powrót do ten-
dencji formalnych w polskiej sztuce ogro-
dowej w latach 1880-1939. - Zofia Kotań-
ska, Poglądy Władysława Łuszczkiewicza na
sztukę. - Aleksandra Kulig, Nurt figuralny
i nurt abstrakcyjny w twórczości rzeźbiar-
skiej Marii Jaremy. - Małgorzata Łakoma,
Rozwój i przemiany krakowskiej Szkoły Sztuk
Pięknych i Akademii Sztuk Pięknych w la-
tach 1818-1909 na tle akademizmu europej-
skiego. - Monika Mc Connell, Rola Beggr-
staff Brothers w rozwoju plakatu angielskie-
go końca XIX wieku. - Kamila Podniesiń-
ska, Tendencje klasycyzujące w twórczości
Edwarda Wittiga. - Małgorzata Skrzypek.
Pejzaż Stanisława Rodzińskiego na tle pej-
zażu tradycyjnego. - Agata Stowska, CG.
Junga sposób interpretacji ilustracji do trak-
tatu alchemicznego ,,Rosarium philosopho-
rum " a historia sztuki. - Katarzyna Stypul-
ska, Kościół parafialny p. w. Niepokalanego
Poczęcia Najświętszej Marii Panny w Żyt-
nie. - Aneta Swierkowska, Malarskie przed-
stawienia Morskiego Oka i Czarnego Stawu
w pejzażu tatrzańskim Leona Wyczółkow-
skiego z lat 1904-1907.

(Promotor prof. Marcin Fabiański) Ani-
ta Słomak, Prace z kręgu Michaela Willman-
na w kościele klasztornym w Henrykowie
(1681-1722).

(Promotor prof. Jerzy Gadomski) Barba-
ra Bodziony, Iluminacje żagańskich ,, Roz-
myślań pasyjnych " („ Meditationes de Pas-
sione Domini"), Biblioteka Uniwersytecka
we Wrocławiu, IQ 118. - Aneta Bukowska.
Forma i funkcja masywów zachodnich ko-
ściołów benedyktyńskich w Mogilnie i Lu-
biniu - analiza w świetle aktualnego stanu
badań nad założeniami zachodnimi. - Dagny
Dobrowolska, Kapitele figuralne z XIV wie-
ku w kaplicy Świętego Andrzeja w katedrze
gnieźnieńskiej w świetle badań nad średnio-
wieczną ikonografią antyżydowską. - Mag-
dalena Goras, Gotyckie kościoły halowe
w Krakowie. - Agnieszka Łydżba, Rzeźba
Chrystusa Ukrzyżowanego w kościele para-
fialnym w Iwanowicach. - Maja Kominko,
Teofania na Synaju w ilustrowanych bizan-
tyńskich manuskryptach ,, Topografii chrze-
ścijańskiej" Kosmasa Indikopleustesa. Anna
Migdal, Polskie obrazy, dyptyki i dyptyki
w ramach relikwiarzowych z lat 1430-1540.

- Elżbieta Polkowska, Kwatery ołtarzo-
we w kościele parafialnym w Niedźwiedziu.

- Magdalena Skrabska, Związki polsko-cze-
skie w architekturze X i XI stulecia. Zarys
problematyki badawczej w świetle stanu ba-
dań końca wieku XX. - Dorota Wojciaczyk-
Bawoł, Płyta nagrobna biskupa Piotra No-
waka w katedrze Świętego Jana Chrzciciela
we Wrocławiu.

(Promotor dr hab. Tomasz Gryglewicz.
prof. UJ) Katarzyna Górowska, Nurt tera-
tologiczny w polskim plakacie teatralnym II
połowy XX wieku. - Justyna Kostecka, Sztu-
ka witrażownicza Jerzego Skąpskiego. - Be-
ata Pędzińska, Stosunek do tradycji malar-
skiej w twórczości Tadeusza Kantora. - Anna
Smolak, Twórczość nowofiguratywna Janu-
sza Przybylskiego jako wyraz postawy zaan-
gażowanej. - Aleksandra Wojtkiewicz, Mo-
tyw maski w twórczości Stasysa Eidrigevi-
ćiusa. - Joanna Zielińska, Refleksja femini-
styczna oraz problem tożsamości płci w sztu-
ce krakowskich artystek. - Kamila Zipf, Ob-
licza męskiej nagości w malarskie Reinera
Fet/inga, Helmuta Middendorfa i Salome.