Towarzystwo Naukowe <Lublin> [Hrsg.]
Roczniki Humanistyczne: Historia Sztuki = History of art = Histoire de l'art — 35.1987

Tom XXVIII, z. 4

Tomasz Mi kocki. Płytka z Hiifingen z przedstawieniem Matki Boskiej. Przyczynek do badań
wczesnochrześcijańskich zapożyczeń ikonograficznych; Barbara Flejszer. Gotycka rzeźba ze
Skrzynna w gronie polskich Pięknych Madonn; Ks. Jan Kasprowicz. Poźnogotycki pacyfikał
tzw. mniejszy z daru kard. Fryderyka Jagiellończyka w skarbcu katedry gnieźnieńskiej; Ks. Ta-
deusz Kulik. Podłoże ideowe bernardyńskiego obrazu Taniec śmierci w Krakowie
Tom XXIX, z. 4
Tadeusz Zagrodzki. Katedra św. Jana w Warszawie w świetle badań architektonicznych;
Tadeusz Zagrodzki. Historyczny układ urbanistyczny Zakroczymia; Jadwiga Kuczyńska.
Chrzcielnica w świetle myśli liturgicznej i przepisów kościelnych średniowiecza; Stanisława
Gomuła. Zespół ornatów z Krasiczyna i.ich dekoracja symboliczna; Marek Letkiewicz.
Sztukatorski wystrój sklepień tzw. renesansu lubelsko-kaliskiego w 1. tercji XVII w.; Bożena
Wronikowska. Historia badań nad malowidłami z katakumb Rzymu (część I)
Tom XXX, z. 4
Anna Wolska-Rój. Kościół i klasztor św. Wojciecha w Lublinie; Bożena Noworyta-
-Kuklińska. Flamandzki ołtarz Świętej Rodziny z kościoła świętej Brygidy w Gdańsku
Tom XXXI, z. 4
Janina Raj. Grupa antytetyczna w sztuce starożytnej i wczesnochrześcijańskiej; Anna Cieślak.
Hercules Christianus?; Daniel Próchniak. Przedchrześcijańska sakralna architektura Armenii.
(Próba rekonstrukcji w świetle źródeł materialnych i przekazów literackich); Piotr Warsiński.
Mozaika absydy bazyliki św. Jana na Lateranie. Historia i aktualny stan badań
Tom XXXII, z. 4
Ewa Wieruch. Przegląd ikonografii scen sarkofagowych ze św. Piotrem w IV wieku; Ryszarda
Potręć-Bulas. Przejście przez Morze Czerwone jako typ chrztu na sarkofagach IV wieku;
Adam Ziółkowski. Hercules Victor Mummianus i okrągła świątynia nad Tybrem. Próba
identyfikacji; Aniela Zinkiewicz-Ryndziewicz, Zygmunt Ryndziewicz. Wczesnogo-
tycki kielich w Starym Targu; Zbigniew Pastuszak. Siedemnastowieczny obraz świętego Jana
Kantego z rzeźbioną ramą w kościele parafialnym w Męcinie koło Nowego Sącza; Irena
Rolska-Boruch. Obraz Matki Boskiej z Dzieciątkiem w metalowej sukience w kościele
parafialnym w Kijanach; Jerzy Langda. Obraz „Nawiedzenia” Plerscha w kościele parafialnym
w Sernikach; Ks. Jan Kuś. Nieznane materiały do polichromii i witraży Wyspiańskiego w kościele
OO. Franciszkanów w Krakowie