Archiv für die Geschichte der Stadt Heidelberg: eine Vierteljahresschr — 1.1868

XXXIII. Das Turnier zu Heidelberg

Hernach volgend die ordnung und Artikel des Thurniers:
Kund und wissen sei allen und jegklichen, von der Ritterschafft
Thurnirs genossen, in was würde oder stands die seind, als die ge-
selschafft des Esels, uff den negst gegeben danck des Thurnirs zu
Würtzburg, eyn Thurnir gen Heidelberg fürgenonunen hat, laut ires
außschreibens, ilff negst Suntag nach Bartholomei ann der herberg
zu sein, des sich dieselb geselschafft, uff die vorigen Thurnirsordnung
zu Würtzburg und Meintz, mit rath etlicher von andern geselschafften,
inen uff ir bedte zugeschickt, sich eyner ordnung vereyndt und ver-
tragen, und die gesetzt und gemacht, wie hernach volgt.
Wer getheylt wird und dem die Schranken offen sein
sollen. Zum ersten, sol keyner getheylt oder im Thurnir zugelassen
werden, er sei dann von sein vier armen, vater und mutter Edel
wappenßgenoß und eerlich Herkommen, und das es landkündig unnd
offenbar sei, das er oder seine vorältern, seins stammes hinuor in
den vier landen, eyner oder mer gethurnirt haben, und zu lassen
seien oder ob es nit offenbar were nnd am tage lege, das er das
mit zweyen oder dreien redlichen thurnirßgenossen, der namen und
stammen getheylt werden und gethurnirt hetten, wissentlich beibringen
möge, anderst sol er (weder) geteylt noch zugelassen werden.
Welcher auch nit getheylt und doch in die Schrancken zu thurnirn
eindringen würde, derselbig sol sein Roß und Thurnirszeug verloren
Han und den freiheyten und stangenknechten gegeben werden auch
weitter zu ewigen zeitten des Thurnirs beraubt sein, es sol auch
uiemandt derselben keynen annemen, den Hinnein zrr ftiren, wer das
übersehen würde, der hett eynes Pfaltzgrauen gleyd gebrochen und
stünd in seiner gnaden straff.
Von den Edlen Burgern. Es sol auch keyner, der in den
Stetten gebürgert ist, zum Thurnir Augelassen werden, er Hab dann
sein Burgerschafft zuvor zugesagt, und ob der selb nach gehaltnem
Thurnir wider burger würde, der sol hinfüro zun: Thurnir nymmer-
mer Zugelassen werden.
Diß hernach seind die Artickel, darumb man eyn jeden inr
Thurnir straffen sol.
Zum ersten, der eynen wissentlichen meyneydt gethan oder falsch
zeugknuß geben hat.