Modus: Prace z historii sztuki — 5.2004

Kronika Instytutu za rok 2003

Uczestnicy Spotkanie Doktorantów Historii Sztuki na krużgankach Instytutu Historii Sztuki
UJ, fot. Joanna Wolańska

Spotkanie trwało trzy dni. W jego pro-
gramie znalazły się dwa dni obrad (13-14 X)
oraz wycieczka - objazd po Małopolsce (15
X). Każdy z uczestników dysponował ok. 30
min. na wygłoszenie referatu (program se-
sji drukujemy poniżej); potem następowała
krótka dyskusja, a po większym bloku refe-
ratów dodatkowo przewidziano jeszcze oko-
ło pół godziny na wymianę poglądów. Plano-
wane jest wydanie w niewielkim nakładzie
materiałów ze spotkania.

W poniedziałek, 13 X 2003 roku, w samo
południe, gości powitał dyrektor Instytutu
Historii Sztuki UJ, dr hab. Wojciech Bałus,
prof. UJ. Obrady zaszczyciła swoją obecno-
ścią Pani Prodziekan Wydziału Historycz-
nego, dr hab. Zofia Fabiańska oraz grono
Profesorów naszego Instytutu, którym je-
steśmy wdzięczni za życzliwe zaintereso-
wanie naszym przedsięwzięciem. Ich obec-
ność, zwłaszcza podczas wywiązującej się
po referatach dyskusji była tym cenniejsza,

gdyż z powodu szczupłych środków finan-
sowych, jakimi dysponowaliśmy, nie mogli-
śmy sobie pozwolić na zaproszenie do Kra-
kowa - w charakterze dyskutantów, specja-
listów w konkretnej, poruszanej przez dany
referat problematyce - profesorów z innych
polskich uczelni.

Poniedziałkowe obrady zakończyliśmy
wspólną kolacją. Kolejny dzień był od samego
rana aż po wieczór wypełniony referatami.
Nie zabrakło też spotkania towarzyskiego.

Prawdziwa integracja uczestników na-
stąpiła jednak w trzecim dniu spotkania,
podczas wycieczki autokarowej na trasie:
Kraków - Wiśnicz Nowy - Wiśnicz Stary
- Czchów - Nowy Sącz - Stary Sącz - Przy-
donica - Kraków. Mimo słotnej, prawdziwie
jesiennej pogody, wycieczkę należy zaliczyć
do udanych. Jej największą atrakcję stanowi-
ła bezsprzecznie wizyta w Muzeum Okręgo-
wym w Nowym Sączu i możliwość obejrze-
nia nowo odkrytego późnogotyckiego relie-