Modus: Prace z historii sztuki — 5.2004

Kronika Instytutu za rok 2003

demii Sztuk Pięknych w Krakowie. - Magda-
lena Sosenko, Polskie pocztówki artystyczne
początków XX wieku na przykładzie pocztó-
wek wydawnictwa Polska Sztuka Stosowa-
na. - Hanna Szczerbak, Pałac Wodzickich
w Krakowie-Prokocimiu. Nieznane założenie
z rotundą w narożu. - Monika Swiętek, Wiel-
ka Synagoga w Oświęcimiu. Próba rekon-
strukcji historycznej i archeologicznej.

(Promotor prof. Jerzy Gadomski) Janusz
Bielecki, Kościół parafialny Sw. Zygmunta
w Siennie. - Monika Kamińska, Kolegiata
Sw. Marcina w Opatowie. - Joanna Piotrow-
ska, Speculum humanae sahationis. Nieza-
chowane malowidła z wieku XIV w chórze
katedry w Królewcu. - Monika Porada, Ge-
neza portali katediy Sw. Elżbiety w Koszy-
cach. - Joanna Sałakowska, Gotyckie malo-
widła ścienne z przedstawieniami świętych
Piotra, Pawła i Jana Ewangelisty w kruż-
gankach klasztoru Augustianów w Krakowie.

(Promotor dr hab. Tomasz Gryglewicz,
prof. UJ) Edyta Małecka, Figuracja i abs-
trakcja w malarstwie Piotra Potworowskie-
go. - Marta Niśkiewicz, Pomniki codzienno-
ści... Architektura ,,Czei-wonego Wiednia"
w latach 1919-1939. - Sylwia Rogalińska,
Marian Sigmund- ostatni z „Ładu ". Między
ideą a formą w sztuce wnętrza. - Jarosław
Sulak, Echa Formy Otwartej Oskara Han-
sena w wybranych projektach i realizacjach
pomnikowych w ostatnim półwieczu. - Mał-
gorzata Tomczak, Konceptualizm jako posta-
wa artystyczna. Sztuka polska ok. 1970 roku.
- Agata Włodarczyk, Enklawa modernizmu.
Polska abstrakcja geometryczna na prze-
łomie wieków. - Izabela Wyppich, Telewi-
zja w sztuce polskiej. Lata siedemdziesiąte,
osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte. Wybrane
zagadnienia i problemy. - Agnieszka Zieliń-
ska, Polski plakat filmowy w latach 1952-
1962. - Adriana Zimnowoda, Taniec jako
znak plastyczny w sztukach akcji XX wieku
(zjawiska interdyscyplinarne z elementami
tańca na terenie Polski).

(Promotor prof. Adam Małkiewicz) Mo-
nika Andruszkiewicz, Protokonserwatorskie
idee Sebastiana Sierakowskiego. - Dominika

Król, Władysław Łuszczkiewicz jako pierwszy
dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie.

- Magdalena Starowicz, Sebastiano Sala z Lu-
gano (po 1587-1653). Próba monografii.

(Promotor prof. Jacek Purchla) Edy-
ta Ross, Urbanistyka i architektura Nowego
Sącza w latach 1894-1939. - Weronika Ros-
tworowska, Architektura zespołu budowli
Wyższego Seminarium Duchownego Księży
Zmartwychwstańców w Krakowie. - Barba-
ra Zbroja, Inwestycje budowlane żydowskiej
gminy wyznaniowej w Krakowie w latach
1868-1939.

(Promotor prof. Anna Różycka Bryzek)
Łucja Jasińska, Monosandaloi - święci wo-
jownicy w ,,jednym bucie " w sztuce bizan-
tyńskiej. - Paulina Jurkowska, Malowane
epitafiosy w zbiorach polskich. - Łucja Ma-
lec, Śmierć Sprawiedliwego i Grzesznika
w zachodnioruskich ikonach Sądu Ostatecz-
nego z XVI-XVII wieku. - Magdalena Piwo-
warczyk, Cerkiew p. w. Narodzenia Matki
Boskiej z Grąziowej w kontekście określenia
typ bojkowski. Monografia zabytku. - Joanna
Stempniewicz, Dekoracja rzeźbiarsko-archi-
tektoniczna cerkwi Sw. Pantalejmona w Ha-
liczu. Przykład spójności wpływów kultury
Wschodu i Zachodu.

(Promotor dr hab. Marek Zgórniak)
Aleksandra Czarnik. Życie i twórczość Stani-
sława Kamockiego (1894-1939). - Agniesz-
ka Iwanik, Lagermuseum. Muzeum obozowe
w KL Auschwitz. - Iwona Koźbiał. Wojciech
Korneli Stattler (1800-1875) - artysta, este-
tyk, pedagog. - Marta Kułak, Rzeźby plene-
rowe Bronisława Chromego. - Marta Ra-
czek, Obraz symbolizmu w pismach polskich
krytyków sztuki przełomu XIX i XX wieku.

- Magdalena Smaga, Twórczość Zygmunta
Radnickiego (1894-1969).

• Otwarte przewody doktorskie

(Promotor dr hab. Wojciech Bałus, prof.
UJ) Barbara Ciciora, Matejko a średniowiecze.
Zainteresowania - inspiracje - realizacje.

(Promotor prof. Marcin Fabiański) Bar-
bara Nowak, Życie i twórczość malarza
Aleksandra Ubelskiego (1648-1718).