Rocznik Historii Sztuki — 45.2020

Spis treści

SPIS TREŚCI

Harry Mount (Oxford Brookes University) - Shaftesbury v. Richardson:
a Counterfactual Exercise. 5
Shaftesbury versus Richardson: ćwiczenie kontrfaktyczne. 17
Ulrike Kern (Goethe-Universität Frankfurt am Main) - Shaftesbury’s Dictionary
of Terms of Art. 19
„Dictionary of Terms of Art” - Słownik pojęć teoretyczny ch-arty styczny ch
Shaftesbury ’ego. 29
Jacek Jaźwierski (Uniwersytet Jana Kochanowskiego) - “The Judgment of Hercules”.
Shaftesbury at the Crossroads of Art Theory. 31
„ Sąd Herkulesa Shaftesbury na rozstajnych drogach historii sztuki. 40
Katarzyna Ubysz-Piasecka (Uniwersytet Warszawski) - Twórczość Feliksa Stanisława
Jasińskiego (1862-1901) i problemy graficznych odwzorowań dzieł sztuki. 41
The work of Feliks Stanislaw Jasiński (1862-1901) and the question
of graphic reproductions of works of art. 58
Krzysztof J. Czyżewski (Zamek Królewski na Wawelu), Marek Walczak (Uniwersytet
Jagielloński) - Oprawa artystyczna świąt i uroczystości Arcybractwa Różańcowego
w kościele Dominikanów w Krakowie. 59
Artistic setting of festivals and celebrations in the Archconfraternity
of the Holy Rosary of the Dominican Church in Cracow. 83
Janina Dzik (Kraków) - Walory moralne a obrona i legitymizacja katolickiej Europy.
Oprawa uroczystości beatyfikacyjnych i kanonizacyjnych Stanisława Kostki
w Rzeczypospolitej Obojga Narodów. 85
Moral values and the defense and legitimization of Catholic Europe. The setting
of Stanislaw Kostka ’s beatification and canonization ceremonies
in the Polish-Lithuanian Commonwealth. 90
Piotr Ługowski (Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za
Granicą POLONIKA) - Reformacka pompa funebris Benedykta Roszkowskiego. 91
Benedykt Roszkowski ’s reformed pompa funebris. 108