Polska Akademia Umieje̜tności <Krakau> / Komisja Historii Sztuki [Hrsg.]; Polska Akademia Nauk <Warschau> / Oddział <Krakau> / Komisja Teorii i Historii Sztuki [Hrsg.]
Folia Historiae Artium — 10.1974

Poprzednie tomy zawierają:

TOM I (1964): M. Sokołowski, Ołtarz główny pierwszej katedry gnieźnieńskiej; W. Mole, Studia nad
sztuką pierwszego tysiąclecia n. e.; J. E. Dutkiewicz, Malowidła romańskie w kościele w Dziekanowicach.
TOM II (1965): J. Gadomski, Malowidła ścienne z XIV wieku w Czchowie', A. Różycka-Bryzek,
Bizantyńsko-ruskie malowidła ścienne w kolegiacie wiślickiej; B. Przybyszewski, Powstanie i autorstwo
połiptyku olkuskiego; E. Kraińska, Materiały archiwalne do historii małopolskiego malarstwa renesanso-
wego (1500-1650); S. Mossakowski, Pałac Krasińskich w Warszawie.

TOM III (1966): J. E. Dutkiewicz, Romańskie malowidło ścienne odkryte w Tropiir, J. Gadomski,
Znaki kamieniarskie w Polsce od roku 1100 do połowy XIII wieku; J. Żebracka-Krupińska, Nieznane
obrazy Eugeniusza Delacroix w zbiorach krakowskich', M. Rzepińska, Wilhelm Wyrwiński. Przerwana
droga twórczości.

TOM IV (1967): J. T. Frazik, Zagadnienie sklepień o przęsłach trój podporowych w architekturze średnio-
wiecznej', H. Blum, Józef Mehoffer —problematyka jego malarstwa', K. Piwocki, Lwowskie środowisko
historykózo sztuki.

TOM V (1968): Z. Waźbiński, „Vir melancholiom^. Z dziejów renesansowego obrazowania geniusza',
B. Miodońska, Przedstawienie państwa polskiego w Statucie Łaskiego z r. 1506', J. Samek, Nawrót
do gotyku w sztuce Krakozoa pierwszej połowy w. XVII', J. Ross, Związki Słowaczyzny i Małopolski
w dziedzinie rzeźby nagrobkowej z okresu renesansu i manieryzmu.

TOM VI VII (1971): L. Kalinowski, Badania architektoniczno-wykopaliskowe w Tyńcu, 1961-1965;
Z. Woźniak, H. Zoll-A da mi ko w a, Uwagi o topografii i stratygrafii wzgórza klasztornego w Tyńcu',

K. Żurowska, Romański kościół opactwa benedyktynów w Tyńcu; K. Żurowska, Działalność architekto-
niczna benedyktynów w Wiełkopolsce w drugiej połowie XI wieku', L. Kalinowski, Zabytki rzeźby romań-
skiej w opactwie tynieckim', L. Kalinowski, Przedmioty liturgiczne znalezione w grobach pierwszych
Opatów tynieckich', R. Kozłowski, Badanie i konserwacja przedmiotów liturgicznych znalezionych w gro-
bach pierwszych Opatów tynieckich; M. Markiewicz, Stuła i manipularz z opactwa benedyktynów w Tyńcu',
M. Piątkiewicz-Dereniowa, Płytki posadzkowe z opactwa benedyktynów w Tyńcu; A. Bochnak,
Józef Edward Dutkiewicz (1903-1968); L. Kalinowski, Zofia Ameisenowa (1897-1967).

TOM VIII (1972): B. Malik-Gumińska, Kodeks emmeramski. Zagadnienia czasu powstania, ikono-
grafii i treści miniatur', J. Gadomski, Późnoromańska dekoracja malarska w refektarzu klasztoru Cyster-
sów w Wąchocku; T. Dobrowolski, Madonna Łokietkowa w Wiślicy, H. Małkiewiczówna, Inter-
pretacja treści piętnastowiecznego malowidła ściennego z Chrystusem w tłoczni mistycznej w krużgankach
franciszkańskich w Krakowie; B. Przybyszewski, Krakowski ośrodek malarski Karpentariuszów w po-
łowie XV wieku; E. Śnieżyńska-Stolot, Ze studiów nad ikonografią Legendy śio. Stanisława Biskupa',
A. Małkiewicz, Podręcznik „Elementa architektury domowejcc z r. 1749. Autorstwo — geneza — zna-
czenie.

TOM IX (1973): E. Śnieży ńska-Stolot, Geneza, styl i historia obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej;
T. Dobrowolski, Ze studiów nad ikonografią patrona rycerstwa', A. M. Olszewski, Warsztat rzeźbiarski
Mistrza Pasji Przydonickiej; M. Macharska, Rola grafiki w twórczości Tomasza Dolabelłi', Z. Alberowa,
Symbolika japońskich inro w okresie Edo (na przykładzie zbiorów Muzeum Narodowego w Krakozuie);

L. Kalinowski, O „Pierwszej nowoczesnej teorii sztuki^ profesora Ksawerego Piwockiego; A. Małkiewicz,
Kilka uwag o najnowszej syntezie dziejów polskiej teorii architektury.