Universitätsbibliothek HeidelbergUniversitätsbibliothek Heidelberg
Metadaten

Bömer, Aloys [Editor]; Degering, Hermann [Honoree]
Mittelalterliche Handschriften: palaeographische, kunsthistorische, literarische und bibliotheksgeschichtliche Untersuchungen ; Festgabe zum 60. Geburtstage von Hermann Degering ; mit 1 Farbentaf. und 16 Taf. in Lichtdr. — Leipzig, 1926

DOI Page / Citation link:
https://doi.org/10.11588/diglit.44802#0098

DWork-Logo
Overview
Facsimile
0.5
1 cm
facsimile
Scroll
OCR fulltext
80

KARL CHRIST

Quant Jesucris voit l’ame blance par confession • vermelle par passience • simple
par le ramenbrance de sa passion • Jesucris ne se puet tenir que il ne l’aint ardam-
ment. Lors verries vous larmes plourer • jemissemens jeter • souspirs voler • pen-
230 sees alumer • desiriers embraser. Lors verries vous devotions venir • dou^our issir •
savour sentir • euer ravir et cors defaillir. Je croi que tes cuers • dist uns sains • ki
si seroit sentans • useroit mil cors de fer. Explicit.
Anhang: Palma crucis et penitentiae
(Codex Amplonianus in 12° no. 8, Bl. 127r)
Ascendam ad palmam et adprehendam fructus eius.
Propheta haec verba dicit: ascendam ad palmam etc.
In sacra scriptura per palmam aliquando intelligitur crux, aliquando penitentia,
aliquando contemplatio exprimitur.
5 In palma crucis intelligitur fructus vite, de palma penitentie carpitur
septiplex fructus: corporis quatuor et tres anime fructus.
Primus fructus, quem corpus penitentia facta recipiet, erit claritas. Sicut
dicit scriptura: fulgebunt iusti sicut sol. De hoc dicit Paulus: Salvatorem expec-
tamus, dominum nostrum Jesum Christum, qui reformabit corpus humilitatis
10 nostrae.
Secundus fructus corporis erit ipsius corporis agilitas, quod ita erit agile
quomodo nostra cogitatio in praesenti. Unde invenitur de domino nostro, quod
post resurrectionem ita erat agilis, quod aparebat omnibus, modo in Emaus eunti-
bus, modo in Jerusalem existentibus.
15 Tertius fructus erit subtilitas. Non enim erunt corpora ita grossa, ut modo
sunt, imo erunt valde subtilia, sicut invenitur de domino nostro, quod post re-
surrectionem intravit ianuis clausis, quod facere non potuisset, nisi miraculose
fecisset. Sed post resurrectionem sine miraculo fecit.
Quartus fructus corporis erit inpassibilitas videlicet sanitas, quia ita
20 erit sanum, quod amplius habere non poterit infirmitatem, nec gravitatem in
corpore et anima.
IIos quatuor fructus corpus habebit.
Anima vero tres habebit.
gekommen, wie die mangelnde inhaltliche Verbundenheit zeigt. Von den übrigen französischen Handschriften,
soweit Schlüsse bekannt geworden sind, stimmt die Lyoner Handschrift mit B überein, während die Pariser P“
mit benedictus ventris tui schließt, die Metzer nur bis lis de valee den andern folgt, dann einen ganz für sich
stehenden Abschluß hat.
230 dou euer isir. — Die Lesart douQOur issir des Lyoner Textes scheint richtiger.
9 qui regit.
13 aperiebat. - modo in Emaus euntibus fehlt.
15 subtilitas, nicht imbecillitas wie Strauch S. 344.
 
Annotationen