Rocznik Historii Sztuki — 39.2014

Spis treści

Aleksandra Skrabek (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)

- Między ekspresją artystyczną a ekspresją faktu. Jean-Martin Charcot

i Aby Warburg wobec ikonografii szaleństwa . 109

Between artistic expression and factual expression: Jean-Martin Charcot

and Aby Warburg on the iconography of madness . 125

Antoni Michnik (Warszawa) - Reprezentacje ludzkiego organizmu w ilustracjach

publikacji Fritza Kahna z okresu Republiki Weimarskiej . 127

Representations of the human body in the illustrations of Fritz Kahn s publications
during the period of the Weimar Republic . 141

Piotr Juszkiewicz (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) - Burzyć, mieszkać,
produkować. Ideowe podstawy urbanistycznych teorii awangardy rosyjskiej

lat 20. i 30. XX wieku w projekcie socgorodu Nikołaja Milutina . 143

Demolishing, dwelling, prodncing. Ideological foundations of Russian avant-garde
urban planning theories in the 1920s and 1930s in Nikolay Milyutins project
of Socgorod. 155

Jakub Adamski (Uniwersytet Warszawski) - Śląska geneza gotyckiej katedry

gnieźnieńskiej . 157

Silesian Origins of the Gothic Cathedral in Gniezno . 175

Tomasz Ratajczak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) - Wieże mieszkalne

na zamku wawelskim - badania nad chronologią gotyckiej architektury rezydencji

królewskiej . 177

Residential Towers in Wawel Castle- studies on chronology of the Gothic

architecture of Royal residence . 190

Małgorzata Łazicka (Gabinet Rycin Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie)

- Tańce chłopskie w twórczości graficznej Sebalda Behama w kontekście

historycznym, społecznym i kulturowym . 191

Sebald Beham s Peasant Dances in Historical, Social and Cultural Context . 222

Agnieszka Whelan (Old Dominion University) - Powązki: szkoła uczuć i historii.

Wychowanie młodych Czartoryskich . 223

Powązki: school of feelings and history. Education of the Czartoryski children . 247

Sprawozdanie z działalności Komitetu Nauk o Sztuce Polskiej Akademii Nauk

za okres od stycznia 2012 do listopada 2012 roku . 249