Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

10 ΑΡΧ. ΔΕΛΤ10Ν ΤΟΓ ΕΤΟΤΣ 1888. — ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Καβείρων γενόμενα χαλκά και πήλινα ευρήματα. (Εύρετ. Γενικής
Εφορείας 418).

Β.

1) Άνασκαφαί έν τί) ΆκροποΧα.

Λήγοντος του έτους 1887 αϊ δαπάναις της Άρχ. Εταιρίας
ένεργούμεναι άνασκαφαί είχον προχωρήσει άπο του Ερεχθείου προς
το καλούμενον ΒθΙνθϋβΓβ, εκείθεν είχον έκταθή καθ' άπαν τ6 άνα-
τολικον τείχος και φθάσει μέχρι του χώρου του μεταζύ του Παρ-
θενώνος και του Μουσείου.

Ουτο) κατά τον μήνα Ίανουάριον άνασκαφαί έγένοντο έν τω
χώρω τω μεταξύ της ανατολικής πλευράς του Παρθενώνος και τής
βορειοανατολικής γοονίας του Μουσείου" έπεκταθεΐσαι δε και έν τω
χώρω τω άπέναντι ακριβώς τής άνατολικής πλευράς του Μουσείου
διευθύνονται νυν προς τον χώρον τον προ τής μεσημβρινής πλευράς
του Παρθενώνος.

Έν τω χώρω τούτω είχον γείνει και άλλοτε μ,ικραί άνασκαφαί,
έν έτει 1882, δεν ειχον όμως προχωρήσει μέχρι του βράχου, κει-
μένου εις βάθος ένος μέχρι δέκα περίπου μέτρίον κατά την προς τ6
νότιον τείχος τής Ακροπόλεως διεύθυνσιν. Ή έπίχίοσις ένταΰθα
παρέχει τι τ6 ιδιάζον, όπερ δεν παρετηρήθη έν ταΐς κατά το βορειον
τείχος άνασκαφαίς. Εκεί δηλ. ή έπίχωσις, ή συγκειμένη άναμίξ έκ
στρώματος χωμάτων μετά άρχαίων λίθων, άγαλμάτων, έπιγραφών,
θραυσμάτοίν άγγείων κτλ. έβαινε μέχρι τής έπιφανείας αυτής του
βράχου, ώς έν τη Άρχ. Έφημερίδι (1886 σ. 73 κ. έξ.) περιέγραψα,
δπερ δεικνύει δτι προ τής μετά τά Περσικά γενομένης έπιχοοσεως
ταύτης ό βράχος ήτο γυμνός. Ένταΰθα όμως άλλο)ς έχει τδ πράγμα.
'Γπδ τδ νυν έδαφος υπάρχει στρώμα έκ χώματος,ώς τδ πολύ, ένιαχοϋ
δέ και λατύπης, έν ω γίνονται και εύρήματά τινα, μαρμάρινα κυ-
ρίως. Τπδ τδ στρώμα τοΰτο υπάρχει στρώμα έκ πα>ρίνων καθ' ολο-
κληρίαν λίθων συγκείμενον, έν ω γίνονται πλείστα ευρήματα, αρχι-
τεκτονικά και ιδίως πλαστικά. Τοιούτον πώρινον στρώμα πρώτον
ένταΰθα αναφαίνεται. Εινε δέ τοΰτο παχύτερον πρδς βορράν και λδ-