Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

70 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΑΠΡΙΛΙΟΣ

οσίων επιστημονικών καί τεχνολογικών Συλλογών προτάσει
του Ημετέρου επί τών Εκκλησιαστικών και της δημοσίας Εκ-
παιδεύσεως άποφασίζομεν και διατάσσομεν τάδε :

Το εν τω άρθρω 1 έδ. β'. του ανωτέρω Νόμου όριζόμενον
« Κεντρικον δημόσιον Μουσεΐον δια τάς αρχαιότητας » όνομάζομεν
συντομίας και διακρίσεως ένεκα « Έ6ν&κον άρχα&ολογ&κόν
Μουσε&ον. )) Διατάσσομεν δε ίνα ό τίτλος ούτος άναγράφηται
έν τοις δημοσίοις έγγράφοις, αναγραφή δέ, εν καταλληλω χώρω,
καί έν αύτω τω παρά την όδόν Πατησίων άνεγερθέντι και ώς
Κεντρικον Μουσεΐον χρησιμεύοντι δημοσίω οΐκοδομήματι.

Εις τον αυτόν Ήμέτερον Ύπουργόν άνατιθέμεθα την δημο-
σίευσιν και έκτέλεσιν του Διατάγματος Ημών τούτου.

Έν Κέρκυρα ττ} 19 Απριλίου 1888
ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Π. ΜΑΝΕΤΑΣ

3—Ή εις Παρισίους αποστολή του έν τω Έθν. Μουσείω εφό-
ρου αρχαιοτήτων Β. Στάη, έπανελθόντος ήδη εις Αθήνας, καί του
πρώην εφόρου της Έθν. Βιβλιοθήκης Σ. Κόμνου (ϊδ. σ. 50
άρ. 2) έ'σχεν ώς άποτέλεσμα ότι τ9ΐ βοηθεία έκτύπων τών έκ
του Νομισματικού ήμών Μουσείου κλαπέντων νομισμάτων έβε-
βαιώθη ότι τινά έκ πολλών νομισμάτων πωληθέντων έν Παρισίοις
υπό Π. Ραυτοπούλου εϊνε αύτά τά έκ του ημετέρου Μουσείου
κλαπέντα, έν οις και ό γνωστός αθηναϊκός στατήρ, όν ό Ραυτό-
πουλος είχε πωλήσει έν Παρισίοις απλώς αντί χρυσού. Περί του
στατήρος όμως τούτου ύπάρχουσιν ύπόνοιαι ότι είνε κίβδηλος, του
Ρβιΐ3Γ(ΙθηΙ μετά βεβαιότητος μάλιστα ούτως άποφηναμένου. Ση-
μειωτέον δέ ότι ό Ραυτόπουλος καί άλλα πολλά κίβδηλα νομί-
σματα έπώλησεν έν Παρισίοις. "Απαντα τά νομίσματα ταύτα,
τά είς χείρας ποτε τοΰ Ραυτοπούλου όντα, τά μεν κατασχεθέντα
τά δε αγορασθέντα χρήμασι του ομογενούς "Οδυσσέως Νεγρεπόντε,
αποστέλλονται προσεχώς ένταΰθα ίνα κατατεθώσι, τά άξια λό-
γου, έν τω Νομισματικφ ήμών Μουσείω.