Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

138 ΑΡΧΑ10Λ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΙΟΥΛΙΟΣ

» Ό έν τη επιγραφή αναφερόμενος Εϋφάνης Έπιγένου Εΰω-
νυμεύς άπέθανεν εν τη νήσω Σαλαμΐνι, ώς εξάγεται έκ της Ιν τω
^. I. Α. ΐίί υπ' άρ. 1689 νεκρικής στήλης αύτοΰ, όθεν εϊκάζομεν
ότι κατήγετο εκ τίνος τών την νήσον λα^όντων κληρούχων. Ό
τελευταίος στίχος μάλλον έγκεγ αραγμένος ή έγκεκολαμμένος μόλις
διακρίνεται. Περί του τεχνίτου, αδελφού ώς φαίνεται του Καϊκο-
σθένους πρβ. ίδννγ ΙηδοΙίΓ. §γ. Β. 221. "Εζησε δέ ούτος,κατά τον
ΚοΗΙβΓ, μεταξύ της άρχής και του μέσου της β' έκατονταετηρί-
δος π. Χ.

β') Έπιγραφαί έκ του τεμένους της Αθηνάς Εργάνης.

» Καθαριζομένου δέ του προς δυσμος του Παρθενώνος εδά-
φους της Ακροπόλεως άπο τών έπ' αύτοΰ αχρήστων λίθων άνε-
φάνησαν αί έξης έπιγραφαί :

1. » Κεφαλή βάσεως έκ πεντ. μαρμ., ύψ. 0,40, πλ. 0,35,
πάχ. 0,27μ. Έν τη άνω επιφάνεια ύπάρχει περιφερές εγκοιλον,
έν ω ϊστατο πιθανώς άγαλμάτιον της Αθηνάς ( μήκ. του κοιλώ-
ρ.ωτος 0,30, πλ. 0,18μ.). Εξήχθη ό λίθος έξ οικίας τίνος νεω-
τέρας κατασκευής εκεί πλησίον κειμένης, φαίνεται δέ οτι ού με-
τεκομίσθη μακρόθεν, διότι υποτίθεται οτι έν τω περί ού ό λόγος
χώρω υπήρχε το τέμενος της Αθηνάς Εργάνης, ευρέθησαν δέ
πλησίον και άλλαι παρόμοιαι έπιγραφαί. Ούδέν κωλύει να παρα-

δεχθώμεν ότι ή επιγραφή άνεγράφη κατά τον 50ν π. Χ. αιώνα.

[Ή δείνα του δεινός]
Α]χαρνεος θυγατ[ηρ
Αθηναιαι Εργανει
ανεθηκεν

2. » Τεμάχιον πλακός έκ πεντ. μαρμ., μήκ. 0,19, πλ.
0,15, πάχ. 0,10. Σώζεται τό άριστερόν άκρον του λίθου.
"Ανωθεν της επιγραφής ήσαν στέφανοι έκ κλάδων έλαίας άναγε-

γλυμμένοι, ων σώζεται ό πρδς αριστερά.

Επι Φο>/.ιωνος αρχον[τος επι της ..... της πρυ-
τανείας η Εύανδρος [του δεΤνος . . δημοτικόν . . εγοαμματευε

Τό έ'τος της άρχής τοΰ Φωκίωνος άγνωστόν έστι.

3. » Τεμάχιον επιτύμβιου πλακός έξ Ύμηττ. μαρμ., μήκ.
0,31.

Αρ]ιστομα[χος η . . . χη