Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

152 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

51. Κεφαλή γυναικεία πηλίνη έχουσα στεφάνην και την κόμην
εις κρωβύλον άπολήγουσαν (ύψ. προσώπυ 0,08). Το πρόσωπον
λευκώ χρώματι ή κόμη έρυθρω κεχρωματισμένη. Τέχνη επιμελής.

52. Κεφαλή γυναικός πηλίνη, αρχαϊκή. Τό πρόσωπον κε-
χρωματισμένον δι' ερυθρού και μέλανος χρώματος κατά φύσιν.

53. Άγγεΐον πήλινον έ'χον σχήμα κεφαλής ανθρωπινής φερού-
σης πίλον επιμήκη όπισθεν (είδος Φρυγίου πίλου), εφ'ού ή όπή του
άγγείου. Ή κόμη είνε κατά σχήμα πεποιημένη εις κόμβους περί
τό μέτωπον χρώματος μέλανος. Του προσώπου τα μέλη, οιον
οφθαλμοί και χείλη, δι'έρυθροΰ και μέλανος χρώματος δεδηλωμένα.
Ή μορφή έ'χει δλως άρχαϊκήν δψιν.

54. Τρία πήλινα ζώα, κΰνες ( ; ) (ύψ. 0,12 και 0,10), ών
το μείζον κρατεί εν τω στόματι πράγμα τι.

55. Λήκυθος (ύψ. 0,26) φέρουσα επί της κοιλίας έρυθρόμορφον
γραφήν, ήτοι γυναίκα ίσταμένην φορούσαν ποδήρη χιτώνα στικτον
και ίμάτιον έπ'αΰτου, και κρατούσαν δια της προτεταμένης δεξιάς
κύλικα. Παρά τους πόδας κάνιστρον. Τέχνη ουχί λίαν επιμελής.

56. Λήκυθος (ύψ. 0,23, ό λαιμός ελλείπει). Φέρει περί την
κοιλίαν έρυθρόμορφον γραφήν τήν έξης : εν μέσω τήν "Αρτεμιν
Ισταμένην, φέρουσαν ποδήρη χιτώνα και ίμάτιον και επί της κεφα-
λής ύψηλον μόδιον μετ'άστέρων και άλλων ποικιλμάτων. Έπί της
ράχίως τήν φαρέτραν έχουσα κρατεί δι' αμφοτέρων τών χειρών
λύραν δια ταινιών κεκοσμημένην, ην προσφέρει εις άνδρικήν μορφήν
(τον Απόλλωνα) ίσταμένην προ αύτής και αύτη προσβλέπουσαν.
Ό Απόλλων είνε δαφνοστεφής και κρατεί το τόξον έν τή αριστερά,
ίν ω τήν δεξιάν έρείδει έπί της όσφύος' φέρει δέ στολήν κιθαρωδού.
Έν τω μέσω τών δύο μορφών έ'λαφος προς τήν Αρτέμιδα βλέ-
πουσα. "Οπισθεν δέ του Απόλλωνος Έρμης τον πέτασον έρριμένον
όπισθεν εχων και κρατών το κηρύκειον ποιεί δέ δια της δεξιάς
σημεΐόν τι (απαγορεύσεως;) προς τον Απόλλωνα βλέπων. "Ο-
πισθεν τούτου (μεταξύ τούτου και της Αρτέμιδος) γυνή, ή Λητώ,
φέρουσα διάδημα, χιτώνα ποδήρη και ίμάτιον, και κρατούσα στέ-
φανον (μόλις όρατον) έν ταΐς χερσί. Έπί του εδάφους του άγγείου
ιίνε γεγραμμέναι έπιγραφαί δηλοΰσαι τά ονόματα τών εΐκονιζομένων
ήτοι Αρτεμις, Απόλλων, Ερμής, Αητώ' ετέρα δέ επιγραφή μεταξύ