Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888. — ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 181

δυτικής γωνίας του Παρθενώνος. Και εν τω μέρει τούτω ή επί-
χωσις έχει, ώς είχε και κατά τα λοιπά μέρη της Ακροπόλεως,
άποτελεΐται δηλ. εκ χωμάτων και λίθων ριφθέντων εκεί μετά τά
Περσικά, οτε φκοδομήθη τό της Ακροπόλεως τείχος· διά τούτο
και εν τη σκάφη ταύτη γίνονται τά συνήθη ευρήματα, ων μνημο-
νευτέα ενταύθα, α') δύο αγάλματα γυναικεία μεγέθους ολίγον τι
μικρότερου του φυσικού έκ μαρμάρου, του γνωστού τύπου, φέροντα
και ταΰτα τον συνήθη χρωματισμόν, β') κορέος αγάλματος Αθη-
νάς μεγέθους μικρότερου του φυσικού, τέχνης αρχαϊκής, μετά αιγί-
δος, έφ' ης Γοργώνειον, γ') ανδρική πωγωνοφόρος κεφαλή αρχαϊ-
κής τέχνης, διατηρούσα ικανά λείψανα χρωματισμού.

Ή έπίχωσις αύτη, ή μετά τά Περσικά γενομένη, άρχεται κυ-
ρίως μετά βάθος έν6ς και δύο μέτρων υπό τό σημερινόν έδαφος και
βαίνει μέχρι του βράχου . Μέχρι βάθους ενός και δύο μέτρων υπό
τό σημερινόν έδαφος, ένιαχοΰ δέ και βαθύτερον, άνεκινήθη τό έδα-
φος έν τοις μεταγενεστέροις χρόνοις διά κατασκευής δεξαμενών,
βυζαντινής εκκλησίας και διαφόρων τειχισμάτων ούτως ενταύθα
γίνονται καί ευρήματα προερχόμενα εξ εποχής ύστερωτέρας τών
Περσικών. Τούτων μνημονευτέον κυρίως άκέφαλον άγαλμα καθη-
μένης γυναικός προερχόμενον έκ τής ζωοφόρου του Ερεχθείου έν-
δεδυμένον ποδήρη χιτώνα και ίμάτιον, καλώς διατετηρημένον.

Π. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ

ί£) Άνασκαφαί έν Τανάγρα (ϊδ. σ. 170 άρ. 2 κ. έ.).

Έν ταΐς έν Τανάγρα άνασκαφαϊς ευρέθησαν άξια λόγου αγαλ-
μάτια τινα και έπτά επιτύμβιοι στήλαι, έν αις αί εξής έπιγραφαί;

επι

Διοφαντωι

Ζουδιππα

γ')

Παναλος

δ')

ΚοΟωπα

Μελιτα

Ιαρων

Καπωνος

ζ')

Ερμαια