Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΊΊΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 193

ό λόγος του αύτοκράτορος Νέρωνος, δν ούτος άπήγγειλεν έν Κο-
ρίνθω, δτε εχορήγησεν έλευθερίαν τοις Έλλησι. Την έπιγραφήν
ταύτην άνεκάλυψεν ό τάς άνασκαφάς έν τω ίερω του Πτώου 'Α-
πόλλωνος ένεργήσας (ΐδ. σ. 172 άρ. 4) κ. ΗοΙΙθθπχ, δστις και
έοημοσίευσεν αύτήν εν τω πρό τίνων ημερών έκδοθέντι τεύχει του
Βιιΐΐβΐϊη οογγ. Ιιβίίβηί^υβ.

Ή επιγραφή διαιρείται εις τρία μέρη, τά έξης :
α') Διάταγμα του αύτοκράτορος Νέρωνος καλούντος τους την
Ελλάδα κατοικουντας νά συνέλθωσιν εις Κόρινθον τ9) προ τεσσάρων
ΚαΧανδών Δεκεμβρίων β') λόγος του αύτοκράτορος Νέρωνος, δν
ούτος άπήγγειλεν έν Κορίνθω, συνεΧθόντων των ογΧων έν εκκλη-
σία·, και γ') ψήφισμα της Βουλής και του δήμου Άκραιφνίων προς
τιμήν του Νέρωνος, έφ' ή παρέσχεν ούτος τοις Έλλησιν ελευθερία.
Τά δύο πρώτα μέρη της επιγραφής έ'χουσιν ούτω :

Αυτοκράτωρ Καίσαρ λέγει : Της εις με εύνοι-
ας τε και ευσέβειας α[μ]ειψασθαι θελων την ευγε-
νεστατην Ελλάδα κελεύω πλείστους καθ ο[σ]ο[ν]
ενδέχεται εκ ταύτης της επαρχειας παριναι
ις Κορινθον τη προ τεσσάρων Καλανδων Δε
λεμβριων

Συνελθόντων των όχλων εν εκκλησία προσεφω
νησεν τα υπογεγραμμένα

Απροσδοκητον υμειν άνδρες Ελληνες δωρεάν
ει και μηδέν παρα της εμης μεγαλοφροσύνης
ανελπιστον χαρίζομαι τοσαυτην οσην ουκ εχωρη
σατε αιτεισθαι Πάντες οι την Αχαιαν και την εως
νυν Πελοποννησον κατοικουντες Ελληνες
λαβετ' ελευΘεριαν ανισφοριαν ην ουδ εν τοις ευτυ
χεστατοις υμων πάντες χρονοις εσχετε
η γαρ αλλοτριοις η αλληλοις εδουλευσατε
Ειθε μεν ουν ακμαζουσης της Ελλάδος παρειχο
μην ταυτην την δωρεάν ινα μου πλείονες απο
λα[υ]ωσι της χάριτος διο και μέμφομαι τον αιώνα
προδαπανησαντα μου το μέγεθος της χάριτος
Και νυν δε ου δι ελαιον υμας αλλα δι ευνοιαν ευερ
γετω αμείβομαι δε τους θεούς υμων ων και δια
γης και δια θαλαττης αει μου προνοουμενων πε
πειραμαι οτι μοι τηλικαυτα ευεργετειν παρέσχον
Πόλεις μεν γαρ και άλλοι ηλευθερωσαν ηγεμόνες
[εγω δε πρώτος ολην ; ] επαρχειαν