Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888. — ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 215

δώλιον γυναικός άπτομένης του μαστοϋ δια τής δεξιάς και έχού-
σης την άριστεράν καθειμένην. Έπι της κεφαλής πόλος, κόμη ερυ-
θρά, τύπος κοινός" (ύψ. 0,24). 36) Δύο ειδώλια πήλινα γυναικεία
έχοντα άμφοτέρας τάς χείρας (του ετέρου ελλείπει ή δεξιά) υπέρ
την κεφαλήν, κακότεχνα" (υψ. 0,20). 37) Τρία ειδώλια πήλινα μι-
κρά γυναικών φερουσών την δεξιάν έπι του μαστοϋ, (ύψ. 0,12·
0,12. 0,14). 38) Εΐδώλιον ξοανοειδές πηλινον γυναικός (άκέφαλον)
γυμνόν, έν στάσει καθημένης μορφής. Έλλείπουσιν αϊ χείρες, αΐτι-
νες ησαν ένθετοι, ώς φαίνεται εκ της διαμπερούς οπής της από του
ενός εις τον έτερον ώμον έξικνουμένης. Σώζεται και θρόνος πήλι-
νος απλούς, πιθανώς της μορφής ταύτης. 39) Εΐδώλιον πηλινον εί-
κονίζον βρέφος καθημενον έπι θρόνου έχοντος βαθμίδας. Τό ίμά-
τιον εχει έστραμμένον επί του ώμου, έφ' ου κάθηται. Έπι τής
κεφαλής φέρει στεφάνην, (ύψ. 0,11). 40) Σάτυρος μικρός πήλινος
όκλαστί δίαυλον παίζων (ύψ. 0,09). 41) Εΐδώλιον νεανίου γυμνού
έμπροσθεν, κοινόν και κεκαυμένον (υψ. 0,12). 42) Τέσσαρες ξοα-
νοειδείς ίπποι, ών ό είς μείζων τών λοιπών, συγκεκολλημένοι, κα-
κότεχνοι και κοινοί (ύψ. 0,10). 43) Κεφαλαί και προσωπίδες έν
όλω 18 διαφόρου μεγέθους. 44) Εΐδώλιον πηλινον εΐκονίζον γραΐαν
κεκυρτωμένην κρατούσαν έν τοας χερσί βρέφος. Ή γραυς φέρει χι-
τώνα έζωσμένον και έπι τής κεφαλής κεκρύφαλον. Ή εκφρασις του
έρρυτιδο^μένου προσώπου αυτής και έν γένει ή ολη του σώματος αυ-
τής διάθεσις είναι αριστοτεχνική έκ τών καλλίστων του είδους τών
ρωπογραφικών παραστάσεων (§βηΓβ) (ύψ. 0,14). 45) Εΐδώλιον πη-
λινον κόρης ιστάμενης επί κυκλοτεροϋς βάσεως, φερούσης ποδήρη
χιτώνα και πέπλον λοξώς περί τό σώμα, του δεξιοϋ βραχίονος
ακαλύπτου μένοντος. Την κόμην έχει έπι τών ώμο>ν έρριμμένην·
Είναι τών λεπτοτάτων και χαριεστάτων μικροτεχνημάτ&ίν τοϋ εί-
δους τούτου (ύψ. 0,12). 46) Εΐδώλιον πηλινον κόρης φερούσης πο-
δήρη χιτώνα και πέπλον περιβάλλοντα τό ανω τοΰ σώματος μέχρι
τοϋ λαιμού. Την δεξιάν κεκαμμένην κατά τον άγκώνα (υπό τον
πέπλον) φέρει προ τοΰ λαιμού άνέχουσαν έπιχαρίτως τον πέπλον.
Τό εΐδώλιον τοϋτο κατατακτέον έπίσης εις τά λεπτότερα τοϋ εί-
δους τούτου (ύψ. 0,14). 47) Εΐδώλιον πηλινον εΐκονίζον παΐδα μι-
κρόν επί ημικυκλικής βάσεως· φέρει χιτώνα και ίμάτιον καταπί-