Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

52 ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΑΠΡΙΛΙΟΣ

ματος επί της κόμης, και έχουσα την γνωστήν πένθους και λύπης
δηλωτικήν διάθεσιν των χειρών, έχουσα δηλ. την άριστεράν έσταυ-
ρωμένην προ του στήθους και έπ' αυτής στηρίζουσα τον αγκώνα
της προς τά άνω ανερχομένης και του προσώπου μικρόν άπτομέ-
νης δεξιάς. Το άνάγλυφον τούτο ευρέθη προ πολλών, ως φαίνεται,
ετών και διετέλει εν κατοχή του Έπ. Σκαρβούρη έχοντος αυτό
κεκλεισμένον εντός ξυλίνης θήκης" κατεσχέθη δε ύπό της δικα-
στικής άρχής αιτήσει του Γενικού εφόρου, ώ παραδοθέν αρμοδίως
κατετέθη έν τω Έθν. Μουσείω (Εύρετ. Γεν. Έφορ. 494 ).

^) Μαρμάρινη υπερφυσικού μεγέθους κεφαλή βπαναπαυομβνου
νεανίου αθλητικά έν μέρει έχοντος τά γνωρίσματα του προσώπου,
έν ω έξ άλλου το κάτω μέρος του προσώπου και ή διάθεσις της κό-
μης ύποδηλοΰσι μάλλον γυναικείαν μορφήν' επί του κρανίου σώζεται
ή άκρα δεξιά χείρ. "Ισως είνε κεφαλή ΆπόΧλωνος επαναπαυομέ-
νου έκ τών καμάτων της παλαίστρας" είνε δε σπουδαιότατον
έ'ργον της Δ'. έ^ατονταετηρίδος και ικανά έ'χει γνωρίσματα Πρα-
ξιτελείου τέχνης. Το μάρμαρον ύπελείφθη ήμιτελές, μόνου του
προσώπου εντελώς έξειργασμένου δντος. Εύρέθη έν Λαυρίω, έν τω
πυθμένι της θαλάσσης παρά τήν παραλίαν, έντός Ιλύος έκ σκω-
ριών προερχομένων έκ τών εκεί μεταλλείων έκ τούτου δε έ'χει
νυν μέλαιναν τήν δψιν, του λίθου άπολέσαντος τό φυσικόν αύτοΰ
χρώμα και λαβόντος δψιν οιονεί χαλκού. ( Εύρετ. Γεν. Έφορ.
493 ).

3) Δύο μαρμάριναι κεφαλαί φυσικού μεγέθους εύρεθεΐσαι έν
Άμοργώ, έν τη περιοχή της Άρκεσίνης, ύπό ιερέως Δ. Πρασίνου,
παρ'ού ήγοράσθησαν ύπό της Γενικής Εφορείας άντί δραχμών
200. Ή μεν διατηρείται έν καλλίστη καταστάσει και εικονίζει
Άσκληπιόν είνε δε όλως παρεμφερής τη έν τω Βρεττανικώ
Μουσείω γνωστή κολοσσιαία κεφαλή ΆσκΧηπιοΰ, τη έν Μήλω
εύρεθείση, και ήτο ένθετος τω κορμώ του αγάλματος" ή δε (έλ-
λείπει μέρος της δεξιάς παρειάς ) είνε κεφαλή 'Τ^ίςίας. Άμφό-
τεραι είνε καλής τέχνης έργα τών αλεξανδρινών πιθανώς χρόνων
ποιηθέντα κατ' άπομίμησιν πρωτοτύπου έργου τήςΔ'. έκατον-
ταετηρίδος' συμβάλλονται δε σπουδαίως και εις λύσιν του έν τοις
τελευταίοις χρόνοις άναφυέντος ζητήματος, άν ή ανωτέρω ρ.νη-