Deltion archaiologikon: ekdidomenon apo tēs genikēs ephoreias tōn archaiotētōn — 4.1888

ΑΡΧΑΙΟΛ. ΔΕΛΤΙΟΝ. — ΕΤΟΣ 1888 — ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 199

χα'ίζουσα εν τισι. 14) Κάλυκα χαλκοΰν κατόπτρου (διαμέτρου
0,14 μ.) μετά των παραρτημάτων και κοσμημάτων του κατόπτρου
14 μικρών τεμαχίων εν ολω. (Εύρετ. Γεν. Εφορείας 733-746).

1 *ί - ^3. Τά έξης ύπ' αριθ. 15-23 ευρήματα τών έν Τα-
νάγρα ανασκαφών (ιδ. σελ. 204 αριθ. 2) ήτοι: 15) Είδώλιον
νεανίου, πήλινον, έπι βάσεο)ς τετραγώνου (υψ. 0,40) γυμνδν έμ-
προσθεν, του Ιματίου καταπίπτοντος όπισθεν άπο τών ώμων κα&
καλύπτοντος τους βραχίονας. Έπι του αριστερού κεκαμμένου βρα-
χίονος φέρει αλέκτορα. Τδ πρόσωπον εϊνε ωοειδές, διατεταγμένη δέ
εϊνε ή κόμη εκατέρωθεν τοΰ προσώπου εις ούλους πλοκάμους, πολύ
έχουσα τδ γυναικοπρεπές. "Ιχνη ερυθρού χρώματος και κυανού. Τέ-
χνη επιμελής. 16) Ε'ιδώλιον πήλινον νεανίου επί βάσεο^ς τετρα-
γώνου (υψ. 0,27) γυμνού έμπροσθεν φέρει όπισθεν ίμάτιον άπδ
τών ώμων πίπτον, κρατεί δέ έν μεν τη δεξιά λύραν έν δέ ττι αρι-
στερά φιάλην. Ή κόμη εϊνε βραχεία. "Ιχνη έρυθροΰ χρώματος. 17)
Είδώλιον πήλινον γυναικός έπι έλλειψοειδους βάσεως (υψ. 0,30).
Φέρει ποδήρη χιτώνα και ίμάτιον περιβάλλον τά μέσα του σώματος
μετά τών βραχιόνων μέχρι τών μηρών. Τδ στήθος ήμικεκαλυμμέ-
νον. Κρατεί έν τη αριστερά κάνιστρον(;) μετά καρπών. Ή κόμη
πίπτει εκατέρωθεν έπι τών ώμων εις πλοκάμους* έπι της κορυφής
δέ της κεφαλής είνε διακεκοσμημένη ουτοος, ώστε φαίνεται ώσεί
κεκρύφαλος δίχα τετμημένος. Χρώμα λευκδν και ϊόχρουν έπι τών
ενδυμάτων και τών καρπών. 18) Είδώλιον γυναικεΐον πήλινον έπι
τετραγώνου βάσεως (υψ. 0,27) αρχαϊκού ρυθμού φέρον ποδήρη κυ-
κλοτερώς περιθέοντα χιτώνα και έπ' αύτοΰ ίμάτιον άφίνον γυμνδν
τδ δεξιδν στήθος μετά του βραχίονος, κεκαμμένου ούτως, ώστε
άπτεται ή χειρ του μαστού. Έπι της κεφαλής φέρει πόλον. Τύ-
πος κοινός. 19) Είδώλιον πήλινον γυναικδς καθημένης έπι θρόνου
(υψ. 0,27) αρχαϊκού ρυθμού* φέρει ποδήρη χιτώνα μετά διπλοϊ-
δίου. Τάς χείρας εχει έπι τών γονάτο^ν. Τδ πρόσο)πον εϊνε λίαν
άρχαϊκόν. "Ιχνη έρυθροΰ και κίτρινου χρώματος. 01 πόδες έρυθροΰ
χρώματος. Τύπος κοινός. 20) Είδώλιον ίππέως άρχαϊκοΰ ρυθμοΰ
έκ τών ξοανοειδών εκείνων τών όλως πρωτογενών. Οί πόδες τοΰ
Ιππου είσίν όλως κατά σχήμα πεποιημένοι ομοίως και ή ούρά άπο-
τελουμένη έκ καμπύλης, γεγραμμένης διά μελαινών γραμμών, (έν